عصر بازار

ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد

عصر اعتبار- سال گذشته ضریب جینی خانوارهای کشور ۰.۴۰۰۶ است که در مقایسه با سال قبل ۰.۰۰۱۴ افزایش نشان می‌­دهد و ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۰.۳۸۳۵ و ۰.۳۵۹۰ است.

ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در سال ١٣٩٩ ضریب جینی خانوارهای کل کشور ۰,٤۰۰٦ است که در مقایسه با سال قبل ۰.۰۰١٤ افزایش نشان می­ دهد. همچنین ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۰.٣٨٣٥ و ۰.٣٥٩۰ است که نسبت به سال قبل به ترتیب ۰.۰۰۰٨ و ۰.۰۰٥١ افزایش نشان می­‌دهد.

    سال ١٣٩٩ -کل کشور

    سهم بیست درصد کم­ درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ۰,۰٥٨٣ و ۰,٤٧٤٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٣,٩٦، ٨,١٣ و ٤,٣٢ است. شاخص پالما به ١,٩٦ و شاخص تیل به ۰,٢٧٢١ رسیده است. همچنین شاخص اتکینسون  ۰,٢٣٧٩ است.

    سال ١٣٩٩ - مناطق شهری

    سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ۰,۰٦٣٩ و ۰,٤٦٢٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٢,۰٢، ٧,٢٤ و ٣,٩٩ است. شاخص پالما ١,٧٨ و شاخص تیل ۰,٢٤٩٢ است. همچنین شاخص اتکینسون ۰,٢١٧٥ است.

    سال ١٣٩٩ - مناطق روستایی

    سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ۰,۰٦٨٣ و ۰,٤٤۰٦ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت در مناطق روستایی به ترتیب ١۰,٥٤، ٦,٤٥ و ٣,٦٣ است.

    شاخص پالما ١,٥٦ و شاخص تیل در ۰,٢١٦١ است. همچنین شاخص اتکینسون ۰,١٩٣۰ است. در سال ١٣٩٩ در مناطق شهری کمترین ضریب جینی مربوط به استان اردبیل (۰,٢٥٧٩) و بیشترین در استان سیستان و بلوچستان (۰.٤٥٧۰) مشاهده می‌­شود.

    در این سال در مناطق روستایی کمترین ضریب جینی مربوط به استان خوزستان (۰,٢٤۰٩) و بیشترین در استان چهارمحال و بختیاری (۰.٣٦٢١) مشاهده می­شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار