عصر بازار

پرداخت وام ضروری به ۲۳ هزار نفر از بازنشستگان کشوری

عصر اعتبار- خدامی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای پرداخت وام به ۳۳۰ هزار نفر در حال انجام است.

پرداخت وام ضروری به ۲۳ هزار نفر از بازنشستگان کشوری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، علی خدامی مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشور در خصوص پرداخت وام‌های ضروری اظهار کرد: در شرایط فعلی به 23 هزار نفر وام ضروری به مبلغ 10 میلیون تومان واریز می‌کنیم و باز پرداخت آنها با دوره 36 ماهه و اقساط 4 درصد است. همه این کار‌ها با بانک صادرات به نحو مطلوب در حال انجام است.

    وی ادامه داد: برای دوره 6 ماهه دوم سال 1399 و دوره 6 ماهه اول 1400 بالغ بر 520 هزار فقره وام ضروری به ارزش 4 هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شد که امید داریم با تدابیری که دارد صورت می‌گیرد، برای 6 ماهه دوم سال 1400 هم بتوانیم نرخ بهره را کمتر و هم مبلغ پرداختی را از 10 میلیون به 12 میلیون افزایش دهیم.

    خدامی گفت: این تقریبا مرحله چهاردم پرداخت وام ضروری است و انشالله برای 6 ماهه دوم سال مجددا تفاهم‌نامه جدید با بانک صادرات منعقد خواهد شد و برای 14 دوره دیگر برنامه‌ریزی‌هایی برای 330 هزار نفر را انجام داده‌ایم.

    وی بیان کرد: مبلغ مورد نظر تا ساعت حدود 12 برای همه افراد واریز خواهد شد و برای دریافت وام ضروری رویه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه سامانه‌ای در درگاه صندوق بازنشستگی وجود دارد. بازنشستگانی که دارای شرایطی مانند اینکه وام دفعه قبل را دریافت نکرده باشند یا حقوق آن‌ها از یک مبلغی کمتر باشد، می‌توانند وام‌ دریافت کنند. کلیه طرح‌های رفاهی صندوق بازنشستگی کل کشور را برای جامع تحت پوشش ما که بازنشستگان از طیف‌های مخالف هستند در نظر گرفته‌ایم. این صندوق متولی پرداخت حقوق بازنشستگان است، ولی در کنار آن تلاش کرده‌ایم که خدمات رفاهی را ارائه کنیم.

    مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشور گفت: کلیه طرح‌هایی که ارائه داده‌ایم، حدود 28 درصد نسبت به وضعیت بازنشستگان ما تغییر ایجاد کرده است از جمله طرح‌ها مانند پرداخت وام ضروری، وام ازدواج و خرید لوازم خانگی است. وام ازدواج بصورت فصلی به 2 هزار نفر فرزندان بازنشستگان به مبلغ 25 میلیون تومان پرداخت می شود. وام دانشجویی برای فرزندان بازنشستگان به مبلغ 3 و 5 میلیون تومان است. خرید لوازم خانگی به مبلغ 30 و 50 میلیون تومان به بازنشستگان پرداخت می‌شود. علاوه بر این‌ها طرح‌های، خرید از فروشگاه رفاه تا سقف 2 میلیون تومان، هماهنگی با فروشگاه افق کوروش تا سقف 1 میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی