عصر بازار

تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به حمایت از کسب و کارهای خانگی اعلام کرد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی امسال به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از استانداری تهران، ثریا شارقی با اشاره به افزایش تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: سال 96 اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی 48 میلیارد تومان بود که بعد از آن به 8 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه با 48 میلیارد تومان بیش از 6 هزار اشتغالزایی ایجاد شده بود با کم شدن تسهیلات مشاغل خانگی با مشکل روبرو شدیم.

    مدیرکل امور بانوان استانداری تهران تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده میزان تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1400 به 62 میلیارد رسید که در سامانه مشاغل خانگی وجود دارد و می‌توان اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

    شارقی گفت: به طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند تا 2میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، سود تسهیلات چهار درصد است و در بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران ارائه می شود.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون تسهیلات به شرکت پیشران و پشتیبان است و کارفرما می تواند وام بگیرد و مشاغل را در خانه گسترش دهد و تولیدات آنها را خریداری کنند؛ ایجاد اشتغال نیاز به بیمه شدن افراد ندارد و تنها خرید محصول را پوشش می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی