عصر بازار

هشدارهای پلیس فتا برای جرایم سایبری

پیامک یارانه شگرد جدید کلاهبرداران

عصر اعتبار- در شرایطی که اطلاع‌رسانی درباره چگونگی واریز یارانه و کمک‌های معیشتی از طریق سامانه در فضای مجازی داغ شده، عده‌ای کلاهبردار و شیاد مجالی برای سودجویی از مردم یافته‌اند؛ هرچند پلیس فتا همواره نسبت به این جرایم سایبری هشدار داده است.

پیامک یارانه شگرد جدید کلاهبرداران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این روزها بازار کلاه‌برداری برخی افراد سودجو داغ شده و روزانه صدها نفر برای شکایت از پیامک کلاه‌برداری به پلیس مراجعه می‌کنند به همین منظور مراقبت از اطلاعات تلفن همراه و سایر اطلاعات از جمله حساب بانکی ضروری است.

    یکی از راه‌های مجرمان سایبری برای رسیدن به پول‌های هنگفت و بادآورده، سوءاستفاده از مسائل و موضوعاتی است که روزانه شهروندان با آن سروکار دارند و  پیگیر آن مطالب هستند.

    ارسال پیامک با شماره‌های ناشناس و حتی شماره همراه افرادی که دچار تعرض شدند از مهم‌ترین روش‌های مجرمان سایبری است.

    اخیرا برای عده‌ای از پیامکی شهروندان پیامکی با مضمون «پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، خانوار مشمول دریافت یارانه نشده است»، ارسال شده و در این پیامک یک لینک اعلام شده تا شهروندان با مراجعه به آن بتوانند اطلاعات خود را تکمیل یا مجدد ثبت نام کنند.

    جالب این است که این پیامک از سرشماره «0912» برای کاربران ارسال شده است. این شماره با تماس‌های مردمی در اختیار خبرنگار انتظامی ایرنا قرار گرفت.

    پس از تماس تلفنی با شماره یادشده، فردی سراسیمه گفت، اگر برای شما با شماره من پیامک آمده است بدانید من بی‌تقصیرم و کلاهبرداری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی