عصر بازار

یک نماینده مجلس به دولت پیشنهاد کرد

جبران کسری بودجه با اقدامات غیر تورمی

عصر اعتبار- باید تا انجام اصلاحات اساسی، کسری بودجه را تا جای ممکن به صورتی پوشش داد که آثار تورمی کم‌تری در کشور داشته و همچنین بانک مرکزی به عنوان اهرم تنظیم کننده نظام پولی و بانکی کشور باید نظارت درستی بر عملکرد بانک‌ها داشته باشد.

جبران کسری بودجه با اقدامات غیر تورمی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مسائل اقتصادی کشور و فشار اقتصادی ناشی از افزایش تورم گفت: تورم و گرانی پس از گذشت سال‌ها، همچنان بر معیشت جامعه تاثیرگذار است.

    سید کاظم موسوی با تاکید به اینکه باید ارزهایی که در خارج از کشور بلوکه شده اند به کشور بازگردد، افزود: ارزهای بلوکه شده در خارج از کشور ناشی از درآمدهای صادرات غیر نفتی بوده است.

    وی تاکید کرد: دولت می‌تواند از محل اخذ مالیات‌ها یا درآمد شرکت‌های زیرمجموعه خود نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کند.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد کمبود بودجه دولت گفت: باید تا انجام اصلاحات اساسی، کسری بودجه را تا جای ممکن به صورتی پوشش داد که آثار تورمی کم‌تری در کشور داشته و همچنین بانک مرکزی به عنوان اهرم تنظیم کننده نظام پولی و بانکی کشور باید نظارت درستی بر عملکرد بانک‌ها داشته باشد.

    موسوی با بیان این که اجرای اقتصاد مقاومتی از بیانات مقام معظم رهبری است گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، باید درآمدهای حوزه های صنایع و معادن، کشاورزی و... با مدیریت درست، برای حل مشکلات اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد. برخورد با هرگونه فساد و رانت در کنترل تورم تاثیرگذار است.

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با بیان اینکه هر موضوعی که سبب ایجاد مشکلات اقتصادی و تورم‌ شود باید از آن ممانعت کرد چرا که نتیجه خوبی برای مردم نخواهد داشت، اظهار کرد: تورم و مشکلات معیشتی برای عموم مردم نارضایتی را به دنبال خواهد داشت.

    این نماینده مجلس ادامه داد: تسهیل امور اقتصادی و برنامه‌ریزی در این زمینه باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد که در این زمینه درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر گام‌های اساسی و هدفمند برداشته و امور اقتصادی و جاری کشور را با برنامه‌ریزی اساسی رقم بزنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی