عصر بازار

تمامی اتباع از حساب کارت بانکی برخوردار می شوند

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد از ایجاد حساب کارت بانکی برای تمامی اتباع غیرمجاز در ۶ ماه آینده با کمک وزارت کشور خبر داد.

تمامی اتباع از حساب کارت بانکی برخوردار می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای احسان خاندوزی گفت:همان طور که وعده داده بودیم، پای شفافیت صورت‌های مالی ایستادیم به طوری که قرار است ظرف 6 ماه آینده برای تمامی اتباع غیر مجاز یک حساب کارت فعال صورت گیرد تا مبادلات اقتصادی قابل رصد باشد.

    او می گوید: اگر مشوق‌های اقتصادی به سمت کار قانونی باشد و از طرف دیگر ساختار‌ها به نحوی باشد که اقدام غیرقانونی هزینه‌ای کلان داشته باشد، آن وقت می‌توان امید داشت اقتصاد پنهان به حداقل برسد.

    خاندوزی گفت: شاید کمترین جرم در اقتصاد پنهان فرار مالیاتی باشد، با گسترش اقتصاد پنهان امکان مدیریت بازار از بین می‌رود، به عنوان مثال در بازار ارز به علت اقتصاد پنهان گسترده مدیریت بازار سخت و مشکل است.

    به گفته او، با حذف ارز ترجیحی 40 درصد واردات روغن ، 28 درصد واردات گندم،16 درصد ذرت و60 درصد کنجاله کاهش یافته است در مواجه با اقتصاد پنهان نباید تمرکز بر اقدامات پلیسی بوده و باید مابه ازای آن در حکمرانی اقتصاد پرداخت و آن را اصلاح کرد. باید برای فعالیت‌های قانونی مسیر‌های درست و آسان را ایجاد کرد به عنوان مثال باید واردات ارز و طلا با سیاست‌های تشویقی بدون اخذ مالیات باشد تا معاملات قابل رصد باشد.

    خاندوزی گفت: امروز دلالی در بازار مسکن مشمول مالیات نیست، اما فعال اقتصادی برای واردات قانونی باید مالیات سنگینی بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی