عصر بازار

با توجه به کاهش تقاضا

حمایت از اقتصاد چین آغاز شد

عصر اعتبار- قیمت مصرف‌کننده و کارخانه چین با کاهش تقاضا کاهش یافت.

حمایت از اقتصاد چین آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تورم مصرف‌کننده در چین به پایین‌ترین حد 18 ماهه رسید و کاهش قیمت کارخانه‌ها در ماه مارس افزایش یافت زیرا تقاضا به طور مداوم ضعیف بود و این امر سیاست‌گذاران را برای برداشتن گام‌های بیشتری برای حمایت از بهبود اقتصادی نابرابر تقویت کرد.

    تورم خرده‌فروشی و تولیدکننده چین برخلاف افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی، همچنان ضعیف باقی مانده است و بخش‌های مصرف‌کننده و صنعتی برای بهبودی از آسیب بیماری همه‌گیر تلاش می‌کنند. تحلیلگران بر این باورند که تورم مصرف‌کننده ممکن است کمتر از اهداف رسمی پکن در سال جاری باشد.

    دفتر ملی آمار چین اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد افزایش یافت که پایین‌ترین سرعت از سپتامبر 2021 و ضعیف‌تر از رشد یک درصدی در فوریه بود.

    ژو هائو، اقتصاددان در Guotai Junan International گفت: گزارش تورم ماه مارس چین نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور یک فرآیند کاهش تورم را اجرا می‌کند که برای تسهیل سیاست پولی و افزایش تقاضا به مجال بیشتری نیاز خواهد داشت.

    شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش یافت که سریع‌ترین سرعت از ژوئن 2020 و در مقایسه با افت 1.4 درصدی ماه فوریه بود. این شاخص برای شش ماه متوالی سقوط کرده است. تورم قیمت مواد غذایی، از 2.6 درصد ماه قبل به 2.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و قیمت مواد غذایی بر اساس ماهانه 1.4 درصد کاهش یافت.

    بر اساس گزارش رویترز، سیاست‌گذاران متعهد شده‌اند که از اقتصاد حمایت کنند زیرا با توجه به محدودیت‌های کووید-19 یکی از بدترین عملکردهای خود در نیم قرن گذشته را ثبت کرده است.

    داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بازگشت اقتصادی چین در ماه مارس مساعد نبوده است اما بخش خدمات بهبود قوی داشته است و بخش تولیدی با توجه به سفارش‌های صادراتی ضعیف، شتاب خود را از دست داده است و سیاست‌ها باید مصرف را در اولویت قرار دهند و تلاش‌ برای گسترش تقاضای داخلی را افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو