عصر بازار

۴۰.۵ هزار میلیارد تومان حجم خرید تجارت الکترونیک کشور در سال ۱۴۰۱

عصر اعتبار- بر اساس گزارش عملکرد آماری ۱۰ ماهه نخست سال گذشته مرکز توسعه تجارت الکترونیکی حجم معاملات در بخش خرید به بیش از ۴۰۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال رسید.

۴۰.۵ هزار میلیارد تومان حجم خرید تجارت الکترونیک کشور در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آخرین گزارش عملکرد آماری خود در 10 ماهه نخست 1401 به شرح جزئیات مربوط به سامانه تدارک الکترونیکی دولت، تعداد نماد تجارت الکترونیکی و گواهی امضای الکترونیکی صادر شده پرداخته است.

    بر اساس این گزارش، در 10 ماه نخست سال گذشته 5 هزار و 176 دستگاه اجرایی و 106 هزار و 439 مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال 1400، 953 دستگاه اجرایی و بیش از 60 هزار مجموعه خصوصی به این سامانه متصل شده بودند.

    در بخش خرید تعداد معاملات در 10 ماه نخست 1401 از 278 هزار معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از 405 هزار و 867 میلیارد ریال رساند.

    تعداد معاملات بخش مزایده بیش از 22 هزار معامله با حجم 308 هزار میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات بیش از 29 هزار معامله با حجم 4085 هزار میلیارد ریال است.

    تعداد نماد تجارت الکترونیکی که در 10 ماه نخست 1401 اعطا شده 42 هزار و 242 نماد است که نسبت به سال گذشته با رشد 6 هزار عددی مواجه شده است.

    آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد رسیدگی به شکایت‌هایی است که کاربران از شرکت‌های دارای اینماد داشته‌اند. در 10 ماه نخست 1401 به بیش از هشت هزار شکایت رسیدگی شد در حالی که سال قبل از آن تعداد رسیدگی به شکایات در مدت زمان مشابه، بیش از 26 هزار شکایت بوده است. این کاهش 68.8 درصدی رسیدگی به شکایات نشان می‌دهد که تعداد شکایات از کسب و کارها به شدت کاهش یافته است.

    قسمت دیگر این گزارش مربوط به صدور گواهی امضای الکترونیکی است. در 10 ماه نخست 1401 تعداد یک میلیون و 424 هزار و 907 گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده که نسبت به سال گذشته با 54 درصد افزایش مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو