عصر بازار

محدودیت‌های انتقال ارز به خارج از کشور موقتی است

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به محدودیت‌های انتقال منابع ارزی به خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌ تولیدکنندگان ایرانی گفت: این محدودیت‌ها موقتی است و به محض به تعادل رسیدن وضعیت ارزی کشور برطرف می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از مشکلاتی که در شرایط فعلی تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی درگیر آن هستند؛ موانعی است که در مسیر گسترش و توسعه جهانی‌سازی صنعت و تولیدات آن‌ها وجود دارد.

محدودیت‌های انتقال ارز به خارج از کشور موقتی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم؛ به گفته بسیاری از پیشران‌های اقتصادی و تولیدکنندگان بزرگ کشور، موانع و سخت‌گیری‌هایی در مسیر انتقال منابع ارزی برای سرمایه‌گذاری و گسترش یک صنعت در خارج از کشور وجود دارد. در حالی که صادرات و جهانی سازی تولیدات ایرانی یک ضرورت و نیاز برای بهبود و افزایش درآمدهای ارزی کشور است.

    در همین رابطه محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: من فکر می‌کنم ما محدودیت زیادی در همکاری مشترک با کشورهای دیگر در داخل و خارج از کشور نداشته باشیم.

    وی ادامه داد: اما شاید یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه، بحث نقل و انتقالات ارز باشد. شاید ابتدا همه به خود معضل نرخ ارز به عنوان مانعی در این حوزه فکر کنند اما پیش از آن و مهم‌تر از آن مشکل نحوه انتقال این منابع ارزی موضوعیت دارد.

    پورابراهیمی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در حال حاضر در رابطه با نحوه تسویه تعهدات ارزی ایجاد شده است؛ در کوتاه مدت به نظر می‌رسد کار کمی در راستای انتقال منابع از داخل به خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری سخت خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: زمانی که شرایط ارزی کشور به تعادل منطقی برسد این معضل رفع شده و مثل گذشته این انتقال منابع می‌تواند صورت بگیرد. اما در شرایط فعلی اولویت با مواد غذایی و دارو است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: این محدودیت‌ها موقت است به تدریج این مشکلات حل می‌شود. هرچند به نظر می‌رسد به قانون خاصی نیاز ندارد اما ما به پیشنهاداتی که به دست ما برسد رسیدگی کرده و آماده همکاری هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو