عصر بازار

وال‌استریت در حال آماده سازی برای نکول احتمالی بدهی آمریکا

عصر اعتبار- در حالی که نتیجه مذاکرات بر سر افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت آمریکا نامشخص است، بانک‌های وال‌استریت و مدیران دارایی، خود را برای پیامدهای نکول احتمالی آماده می‌کنند.

وال‌استریت در حال آماده سازی برای نکول احتمالی بدهی آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، صنعت مالی قبلاً برای چنین بحرانی آماده شده بود که آخرین بار آن در سپتامبر 2021 میلادی بود؛ اما این بار، به گفته یک مقام ارشد این صنعت، بازه زمانی نسبتاً کوتاه برای دستیابی به سازش، بانکداران را نگران کرده است.

    کمتر از دو هفته تا اول ژوئن باقی مانده است. اول ژوئن (11 خرداد) سررسیدی است که جَنِت یِلِن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز یکشنبه بار دیگر بر آن تأکید کرد و وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است که دولت فدرال ممکن است نتواند تمام بدهی‌های خود را تا آن زمان پرداخت کند.

    جِین فرِیزِر (Jane Fraser)، مدیر عامل بانک سیتی‌گروپ، اظهار کرد: این‌بار، بحث درباره سقف بدهی در مقایسه با دفعات قبلی، نگران‌کننده‌تر است. جِیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیر عامل بانک جِی‌پی‌مورگان چِیس، نیز اظهار کرد که این بانک، به‌منظور بررسی پیامدهای مشکل سقف بدهی، جلسات هفتگی تشکیل می‌دهد.

    در اثر نکول بدهی آمریکا، چه اتفاقی می‌افتد؟

    اوراق قرضه دولتی آمریکا زیربنای نظام مالی جهانی است؛ بنابراین ارزیابی کامل خسارت ایجاد شده در اثر نکول دشوار است؛ اما مدیران انتظار دارند نوسانات گسترده در سهام، بدهی و سایر بازارها وجود داشته باشد.

    توانایی معامله در داخل و خارج از موقعیت‌های خزانه‌داری در بازار ثانویه به‌ شدت مختل خواهد شد.

    مدیران وال‌استریت که در خصوص بدهی آمریکا به وزارت خزانه‌داری این کشور مشاوره داده‌اند، هشدار داده‌اند که ناکارآمدی بازار اوراق خزانه‌داری به‌سرعت به بازارهای مشتقه، وام مسکن و کالا سرایت می‌کند؛ زیرا سرمایه‌گذاران اعتبار اوراق خزانه‌داری را که از آن‌ها به طور گسترده به‌ عنوان وثیقه برای تضمین معاملات و وام‌ها استفاده می‌کنند، زیر سؤال می‌برند.

    بانک‌ها، دلالان و پلتفرم‌های معاملاتی در حال آماده‌شدن برای اختلال بازار خزانه‌داری و همچنین نوسانات گسترده‌تر هستند.

    این آمادگی شامل برنامه‌ریزی درباره نحوه پرداخت‌های اوراق بهادار خزانه‌داری، نحوه واکنش بازارهای تأمین مالی مهم، حصول اطمینان از فناوری مناسب، ظرفیت کارکنان و پول نقد برای رسیدگی به حجم بالای معاملات و بررسی تأثیر بالقوه بر قرارداد با مشتریان است.

    سرمایه‌گذاران بزرگ اوراق قرضه هشدار داده‌اند که حفظ سطوح بالای نقدینگی برای مقاومت در برابر تحرکات بسیار شدید احتمالی قیمت دارایی‌ها و اجتناب از فروش در بدترین زمان ممکن اهمیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو