عصر بازار

بزرگترین خروج سرمایه از بانک‌های آمریکا در ۴۰ سال گذشته

عصر اعتبار- شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا (FDIC) در گزارشی اعلام کرد که بانک‌ها در این کشور شاهد کاهش ۲.۵ درصدی کل سپرده‌ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی بودند.

بزرگترین خروج سرمایه از بانک‌های آمریکا در ۴۰ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا (FDIC) روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که بانک‌ها در این کشور شاهد کاهش 2.5 درصدی کل سپرده‌ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی بودند.

    این خروج سرمایه بزرگترین حجم ثبت شده توسط این شرکت از زمان شروع جمع آوری داده‌ها در سال 1984 محسوب می‌شود.

    بر اساس این گزارش، بانک‌های آمریکا در بازه زمانی ژانویه تا مارس، 472 میلیارد دلار از سپرده‌های خود را از دست دادند که چهارمین سه ماهه متوالی خروج سرمایه از این صنعت را رقم زد.

    شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا با بیان این که کاهش ثبت شده عمدتاً ناشی از وجوه بیمه نشده است، تأکید کرد که سپرده‌های بیمه شده در بحبوحه ورشکستگی چندین بانک منطقه‌ای در واقع 255.1 میلیارد دلار یا 2.5 درصد افزایش یافته است.

    مارتین گرونبرگ، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال اظهار داشت: ممکن است اثرات طولانی‌مدت واکنش این صنعت به فشار وارد شده تا اعلام نتایج سه ماهه دوم کاملاً آشکار نشود.

    این گزارش داده‌های بانک فرست ریپابلیک First Republic را که در اول ماه مه به سومین وام دهنده ایالات متحده تبدیل شد که در سال جاری میلادی ورشکست می‌شود، پوشش نداده است.

    شرکت بیمه سپرده فدرال همچنین اعلام کرد که تعداد بانک‌های دچار مشکل به میزان 4 بانک افزایش یافته و به 43 بانک رسیده در حالی که دارایی‌های بانک‌های موجود در آن فهرست به 58 میلیارد دلار رسیده است.

    گرونبرگ هشدار داد که بخش بانکی ایالات متحده همچنان با خطرات دیگری که ناشی از تورم، افزایش نرخ ها و فشارهای اقتصادی هستند، مواجه است به ویژه در زمینه هایی مانند املاک تجاری.

    شاخص بانکی S&P 500 در روز چهارشنبه پس از این گزارش 2.6 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم خود در حدود دو هفته گذشته رسید. میانگین صنعتی داوجونز 0.4 درصد یا 130 واحد کاهش یافت، در حالی که شاخص نزدک 0.6 درصد افت کرد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی