عصر بازار

افزایش ۲ برابری تسهیلات تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: میزان تسهیلات پرداختی تجهیز ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون در سال گذشته ۵ همت بود که این رقم برای امسال با افزایش دو برابری، ۱۰ همت تعیین شده است.

افزایش ۲ برابری تسهیلات تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، فرشید فرخ‌نژاد در حاشیه آئین کاشت 90 نهال، گفت: میزان تسهیلات پرداختی تجهیز ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون در سال گذشته 5 همت بود که این رقم برای امسال با افزایش دو برابری، 10 همت تعیین شده است؛ علاوه بر تخصیص منابع در چارچوب حفظ امنیت غذایی جامعه، یکی از تکالیف ما کمک به منابع طبیعی و توسعه آن است که در این راستا متناسب با امکانات و اعتباراتی که در اختیار داریم وظایف‌مان را انجام می‌دهیم.

    وی با بیان اینکه سال گذشته 188 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش‌های مختلف کشاورزی تخصیص داده شده است، افزود: این رقم در مقایسه با عدد سال قبل آن 70 درصد رشد داشته و امسال نیز متناسب با میزان وصولی‌ها و تجهیز منابع بانک، توزیع اعتبارات صورت می‌گیرد.

    فرخ‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر 7.5 همت از سوی بانک مرکزی اجازه تسهیلات‌دهی برای بانک کشاورزی صادر شده و تا پایان سال با افزایش منابع از محل‌هایی که اشاره شد، میزان پرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد.

    مدیر عامل بانک کشاورزی در ادامه میزان تسهیلات پرداختی بانک در حوزه تجهیز ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون در سال گذشته را 5 هزار میلیارد تومان خواند و گفت: این رقم برای امسال با افزایش دو برابری ده هزار میلیارد تومان تعیین شده که متناسب با ظرفیت‌های هر استان توزیع خواهد شد.

    فرخ‌نژاد درباره حمایت از کشاورزان و دامداران همزمان با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی، تاکید کرد: در این زمینه سیاست حمایتی بانک کشاورزی در استمهال بازپرداخت تسهیلات پرداختی بود که دریافت اقساط با مهلت زمانی بیشتر صورت می‌گیرد، همچنین وصول مطالبات در بانک کشاورزی با ظرایف خاصی دنبال می‌شود چرا که باید شرایط جامعه هدف در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد، از این رو امسال برای فراهم‌سازی فرصت بیشتر به مشتریان رقم 3 همت ابلاغ شده که این عدد بسیار کمتر از رقمی است که این بانک به مشتریان خود تسهیلات پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی