عصر بازار

بانک ملت به ازای هر سهم ۱۳۰ ریال سود توزیع کرد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملت با قدردانی ازسهامداران، مدیران و کارکنان بانک ملت بابت ثبت عملکردی خوب در سال گذشته، این عملکرد را مرهون حمایت های سهامداران و همراهی و تلاش تمامی دست اندرکاران بانک خواند.

بانک ملت به ازای هر سهم ۱۳۰ ریال سود توزیع کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، رضا دولت آبادی در تشریح گزارش عملکرد این بانک در مجمع عمومی عادی سالیانه مقطع منتهی به پایان اسفندماه 1401 با بیان این نکته در سال 1401، منابع بانکی کیفی‌تر شد و قیمت تمام شده پول بانک با بیش از دو درصد کاهش از 17.3 درصد در اسفندماه 1400 به 15.1 درصد در اسفندماه 1401 کاهش یافت، به رشد 54 درصدی منابع این بانک در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این در حالی است که هزینه‌های سپرده‌های بانک تنها 32 درصد افزایش یافت.
    به گفته دولت آبادی، سهم درصد بانک ملت از چهارسپرده ریالی 6 بانک تجاری بزرگ از 19 درصد در اسفندماه 1400 به 22.3 درصد در اسفندماه سال گذشته رسیده که نشان دهنده بیش از سه درصد رشد است.
    وی از افزایش سهم از نقدینگی بانک ملت از 10.65 درصد در سال 1400 به 12.86 درصد در سال 1402 با رشد بیش از دو درصدی خبر داد و گفت: این بانک در سال‌های گذشته در پرداخت سود قطعی به سپرده گذاران خود موفق بود و در سال جاری هم پس از تصویب، این مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.
    دولت آبادی، به رشد 186 درصدی سودآوری بانک ملت در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سود عملیاتی بانک ملت پس از کسر سود تسعیر ارز، 370 درصد رشد کرد و از مبلغ 45 هزار میلیارد ریال در سال 1400 به 213 هزار میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت.
    وی در همین حال از بانک ملت به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور با بالاترین سرمایه و همچنین بیشترین بازدهی با فاصله زیاد نسبت به سایر بانک‌ها یاد کرد و افزود: با حمایت سهامداران، افزایش سرمایه جدیدی در سال جاری از محل سود انباشته در دستور کار بانک قرار خواهد گرفت تا بانک بتواند از معافیت‌های مالیاتی این افزایش سرمایه بهره مند و به عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور با فاصله زیاد نسبت به رقبا تبدیل شود.
    مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که سال 1401 یکی از پرفروغ ترین سال‌های بانک ملت بوده است، تاکید کرد: در عین حال این بانک در دو سه ماه ابتدای امسال، عملکرد بسیار خوبی نسبت به مقطع مشابه سال گذشته داشته و امیدوار است که بتواند عملکردی بهتر از سال گذشته را به ثبت برساند.
    وی با اشاره به بازدهی 140 درصدی سهام بانک ملت در بورس در 15 ماه گذشته، خاطرنشان کرد: بازدهی صنعت بانکداری در این مدت 48 درصد، بازدهی شاخص کل 58 درصد و بازدهی شاخص هموزن 110 درصد بوده و بانک رتبه دوم هم بازدهی 65 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است.
    دولت آبادی همچنین بازدهی سهام بانک ملت را در سه ماه گذشته، 54 درصد عنوان کرد و این بازدهی را بالاتر از شاخص صنعت بانکداری، شاخص کل، شاخص هموزن و بانک‌های بزرگ بورسی خواند.
    وی درعین حال به رشد 77 درصدی ضمانتنامه های ریالی بانک ملت اشاره کرد و افزود: میزان این ضمانتنامه ها از حدود 550 هزار میلیارد ریال در اسفندماه 1400 به بیش از 973 هزار میلیارد ریال در پایان سال گذشته افزایش یافته است.
    مدیرعامل بانک ملت همچنین تاکید کرد که بانک ملت با افزایش سرمایه 34 درصدی در سال گذشته به بالاترین نرخ کفایت سرمایه در تاریخ فعالیت خود دست یافته و نرخ کفایت سرمایه 9.26 را به ثبت رسانده است.
    دولت آبادی به تداوم توفیقات بانک ملت در سه ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: سهم از منابع بانک ملت در بین بانک‌های تجاری در اردیبهشت ماه سال گذشته معادل 21.8 درصد بوده که با یک درصد رشد به 22.8 درصد در پایان اردیبهشت ماه امسال رسیده و قیمت تمام شده پول بانک هم یک درصد کاهش یافته است.
    به گفته وی، سهم بانک ملت از تعهدات بانک‌های تجاری نیز در پایان اردیبهشت ماه امسال افزایش قابل توجهی داشته و سود بانک نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با 100 درصد رشد از 30 هزار میلیارد ریال به 60 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
    مسعود نصر اصفهانی، رئیس هیأت مدیره و رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت نیز در این جلسه از حمایت سهامداران، کارکنان و مشتریان این بانک قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های انجام شده و همراهی و هماهنگی تمامی ذینفعان، بانک ملت بتواند امسال کارنامه‌ای درخشان‌تر از سال قبل را به ثبت برساند.
    وی افزود: بانک ملت در سال گذشته با مدیریت مناسب منابع در اختیار و کنترل ریسک‌های متعدد با فاصله زیاد نسبت به دیگر بانک‌ها، موفق به کسب بیشترین درآمد شده و در خالص درآمد تسهیلات، رشد ارزش بازار، دارایی‌های ارزی، مصارف، تراز عملیاتی و سپرده جاری نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
    رئیس هیأت مدیره بانک ملت افزود: بانک ملت همواره با داشتن نسبت کفایت سرمایه معقول و منطقی، به عنوان یکی از بانک‌های کم ریسک مطرح بوده و ضوابط بانک مرکزی و انضباط پولی را به صورت کامل رعایت کرده است.
    بر اساس این گزارش، بانک ملت در مجمع عمومی عادی سالیانه خود، 130 ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع کرد و بقیه مبلغ باقیمانده از 1,274 ریال سود، به حساب سود انباشته برای افزایش سرمایه منظور خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو