عصر بازار

بانک مرکزی:

بورس به سامانه اعتبار سنجی اطلاعات نمی‌دهد

عصر اعتبار- مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی گفت: تکمیل سامانه اعتبار سنجی بانک مرکزی معطل ارائه کامل اطلاعات دستگاه‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله بورس است.

بورس به سامانه اعتبار سنجی اطلاعات نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حسن میرزاپور درباره مراجع اطلاعات دریافتی سامانه اعتبار سنجی بانک مرکزی گفت: سازمان های امور مالیاتی، ثبت احوال، اسناد و املاک، گمرک، بورس، قوه قضائیه، فراجا و وزارت کار جزء سازمان هایی هستند که باید اطلاعات مربوط به اعتبار سنجی را به بانک مرکزی ارائه دهند.

    مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی، در همین ارتباط با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی همکاری خیلی خوبی با این بانک داشت، تأکید کرد:بزرگترین مشکل‌مان با بورس بوده است.

    وی با بیان اینکه مکاتبات و پیگیری‌های ما در این زمینه به نتیجه نرسیده است، گفت: تاکنون بورس اطلاعات کامل دستگاه‌ها را به سامانه اعتبار سنجی بانک مرکزی ارائه نکرده است.

    او همچنین تأکید کرد: معضلات زیادی در اعتبار سنجی و عدم اجرای آن در شبکه بانکی داشتیم که به این واسطه حل خواهد شد و منفعت آن متوجه تمام مردم و سازمان‌ها می شود.

    لازم به ذکر است، استفاده از اعتبار سنجی در پرداخت تسهیلات بانکی به شهروندان سوابق مالی فرد را جایگزین مواردی، چون ضامن و فیش حقوقی کرده است و همچنین دریافت وام برای افراد خوش حساب تسهیل می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی