عصر بازار

وزیر ارتباطات به مناسبت روز فناوری اطلاعات اعلام کرد:

حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه توسعه اقتصاد دیجیتال، حمایت از کسب‌وکارهای این حوزه و رفع موانع پیش‌روی فعالان این عرصه را در دستور کار قرار داده و با هدف‌گذاری دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه، چشم‌انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است.

حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پیامی به مناسبت 22 تیرماه روز فناوری اطلاعات نوشت: بیست و دوم تیرماه همزمان با زادروز دانشمند و ریاضیدان بزرگ ایرانی، «محمد بن موسی خوارزمی» که مایه افتخار جهان اسلام است، به عنوان «روز فناوری اطلاعات» نام گذاری شده که می‌تواند فرصتی برای یادآوری زحمات و خدمات متخصصان و فعالان این بخش باشد.

    زارع پور خاطر نشان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیر قابل انکاری در بهبود کیفیت زندگی داشته و همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از پیشران های اصلی توسعه اقتصادی در کشور بوده و علاوه بر ارزش آفرینی در این حوزه می تواند سایر صنایع را بهره‌ور سازد.

    وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اهداف و وعده‌های دولت سیزدهم، سیاست‌ها و اولویت اصلی خود را در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای این حوزه و رفع موانع پیش روی فعالان این عرصه را قرار داده و با هدفگذاری دستیابی به سهم 15 درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه چشم‌انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است.

    وزیر ارتباطات یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه هفتم توسعه را توسعه اقتصاد دیجیتال برشمرد و تاکید کرد: اهداف و احکام پیش بینی شده در لایحه نوید بخش آینده‌ای روشن برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال های آتی است که البته دستیابی به این هدف نیازمند همراهی و همدلی فعالان بخش خصوصی، بخش دولتی و تشکل های صنفی نیز است.

    زارع پور با تبریک روز فناوری اطلاعات به متخصصان و فعالان این عرصه ابراز امیدواری کرد که با همدلی، همراهی، هم افزایی و تلاش مضاعف همه فعالان این زیست بوم، زمینه اعتلا و پیشرفت در خور شان کشور عزیزمان را بیش از پیش فراهم کرده و ضمن کسب رضایت مردم، گام های موثرتری در این مسیر بردارند.

    وی با اشاره به میزبانی سومین اجلاس وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند با بهره مندی از امکانات و توانمندی های اقتصادی، فنی و فرهنگی کشورهای عضو، ضمن فراهم آوردن زمینه ارتقاء همکاری مشترک در این حوزه، با شناسایی فرصت های کلیدی در عرصه فناوری های نوین ارتباطی، موجبات تقویت و تبدیل سازمان اکو به یک بلوک قدرتمند در مجامع بین المللی را فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی