عصر بازار

مدیر عامل بیمه سلامت ایران:

۸۰ درصد بیمه‌شدگان رایگان زیر پوشش هستند

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هم‌اکنون افزون بر ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان سلامت در کشور به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند و هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

۸۰ درصد بیمه‌شدگان رایگان زیر پوشش هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دکتر محمدمهدی ناصحی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: بیمه سلامت سهم گسترده جمعیتی را زیر پوشش قرار داده است و هم اکنون بیش از 20 میلیون و 500 هزار نفر در روستاهای کشور و 12 و نیم میلیون نفر از پنج دهک اول اقشار کم درآمد جامعه زیر پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته‌اند.

    وی ادامه داد: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در راستای اجرای عدالت محوری در سلامت، سال 1401 بیش از 6 میلیون و 450 هزار نفر از اقشار کم درآمد جامعه در دهک‌های یک تا سه به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که بیش از یک میلیون نفر از آنان جمعیت مناطق حاشیه شهرها هستند.

    مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در راستای توسعه عدالت اجتماعی در سلامت، امسال نیز 2 دهک دیگر اضافه شد و بیمه سلامت همگانی رایگان برای 2 میلیون و 700 هزار نفر در دهک‌های چهار و پنج در دستور کار قرار گرفت که تامین مالی این گروه از منابع مالی سازمان صورت می‌گیرد، بیش از سه سال است که این سازمان برای تامین منابع مالی خود با هیچ سازمانی قرار داد منعقد نکرده است.

    وی افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت اعتبارات این سازمان از 15 هزار میلیارد تومان به 40 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که با احتساب هزینه‌های دارویی این اعتبار بیشتر خواهد شد.

    ناصحی با اشاره به این که حداقل 30 درصد هزینه‌های حوزه سلامت اضافی و غیر ضروری است که با مدیریت قابل پیشگیری است، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته پزشکان حق تجویز آزمایشات تشخیصی غیر ضروری را ندارند اما در ایران این موضوع آزاد است لذا پزشکان باید از تجویز آزمایشات تشخیصی غیرضروری که برای بیماران هزینه اضافی را تحمیل می‌کند،خودداری کنند.

    مدیر عامل بیمه سلامت ایران: 80 درصد بیمه‌شدگان رایگان زیر پوشش هستند

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: دیابت و فشار خون 2 بیماری بسیار هزینه‌ بر برای نظام سلامت محسوب می‌شوند که اگر برای آنها برنامه‌ای نداشته باشیم علاوه بر این که سالانه هزاران میلیارد تومان هزینه برای کشور به همراه دارد، سبب کاهش کیفیت زندگی و تحمیل هزینه گزاف و ناکارآمدی فرد در سنین بالاتر می‌شود.

    ناصحی افزود: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای نخستین بار در ایران، در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد که در همان ماه‌های نخست اجرای آن خدمات بسیاری به این گروه ارایه شد و رضایتمندی و امیدبخشی بسیار بالایی را در مردم ایجاد کرد.

    وی ادامه داد: در گذشته مبلغ 200 میلیون تومان اعتبار بابت پرداخت مبلغی بین سه تا پنج میلیون تومان به بیماران خاص و صعب العلاج به مشهد اختصاص می‌یافت که اکنون این میزان به میلیاردها تومان افزایش یافته تا به هر بیمار حدود 50 میلیون تومان در زمینه درمان و دارو پرداخت شود.

    مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در تلاش هستیم تا 107 بیماری خاص و صعب العلاج شناسایی شده کشور در سامانه ثبت شود تا مردم از خدمات بیمه‌ای آن بهره‌مند شوند.

    ناصحی با بیان اینکه پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت کشور از دو سال گذشته به روز است، افزود: همچنین هفته گذشته به منظور پوشش ماندگاری پزشک در مناطق سخت و محروم، در قالب تفاهم نامه ای، 120 درصد نسبت به 2 سال گذشته و 50 درصد نسبت به سال گذشته در این بخش ارتقا منابع صورت گرفت.

    وی با بیان این که برای ارتقای خدمات سلامت به مردم باید طبق قانون تجمیع منابع در کشور صورت گیرد تا مدیریت منابع در حوزه سلامت صورت گیرد، افزود: وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت به عنوان متولی سلامت مردم و تامین کننده منابع تلاش شان بر این است که بتوانند بهترین خدمت را ارئه کند و جایگاه سلامت را در منطقه نیز ارتقا دهند.

    مدیر عامل بیمه سلامت ایران: 80 درصد بیمه‌شدگان رایگان زیر پوشش هستند

    مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد، رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و سایر مسولان حوزه سلامت در ساختمان بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد.

    به گزارش ایرنا، در این مراسم دکتر «محمد وجدانی» به عنوان مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی معرفی و از خدمات دکتر «علیرضا رمزی» در دوران مسوولیت قدردانی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی