عصر بازار

مراودات مالی خارجی ایران ۲۱ میلیارد دلار شد

رشد ۱۲ درصدی سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی

عصر اعتبار- بانک تسویه حساب های بین المللی از مراودات ۲۱ میلیارد دلاری ایران با بانک های ۴۴ کشور دنیا در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ و رشد ۱۲ درصدی سپرده های ایران نزد این بانک ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۱۲ درصدی سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک تسویه حسابهای بین المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان سپرده های ایران نزد بانک ها و موسسات خارجی در پایان سه ماهه نخست 2023 برابر با زمستان 1401 با رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 19 میلیارد و 773 میلیون دلار رسید. میزان سپرده های ایران نزد بانک ها و موسسات خارجی در پایان سه ماهه نخست 2022 بالغ بر 17 میلیارد و 649 میلیون دلار اعلام شده بود.

    از کل سپرده های 19 میلیارد و 773 میلیون دلاری ایران 10 میلیارد و 754 میلیون دلار نزد بانک ها بوده و بقیه نزد موسسات مالی و غیربانکی بوده است. همچنین یورو بیشترین سهم را در سپرده های ایران داشته به طوری که 8 میلیارد و 807 میلیون دلار از سپرده های ایران در قالب یورو بوده است. سهم دلار از این سپرده ها تنها 474 میلیون دلار بوده است.

    بر اساس این گزارش تعهدات ایران نسبت به این بانک ها و موسسات در پایان سه ماهه نخست 2023 با 23 درصد کاهش نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل مواجه شده و به یک میلیارد و 335 میلیون دلار رسیده است. تعهدات ایران نسبت به این بانک ها در پایان سه ماهه نخست 2022 بالغ بر یک میلیارد و 743 میلیون دلار دلار اعلام شده بود.

    از کل تعهدات یک میلیارد و 335 میلیون دلاری ایران 512 میلیون دلار مربوط به تعهدات ایران به بانک ها و بقیه مربوط به موسسات مالی و غیربانکی بوده است. همچنین یک میلیارد و 271 میلیون دلار از تعهدات ایران در قالب یورو بوده است. تعهدات دلاری ایران تنها 8 میلیون دلار گزارش شده است.

    حجم کل مراودات بانکی ایران با بانک ها و موسسات 44 کشور خارجی در پایان سه ماهه نخست 2023 با رشد 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 21 میلیارد و 108 میلیون دلار رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل 19 میلیارد و 392 میلیون دلار گزارش شده بود.

    مقر اصلی بانک تسویه حسابهای بین المللی در شهر (بازل) در سوییس می باشد و گزارشهای آن تحت عنوان «بانکداری بین المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می شود.

    در این گزارش ها سپرده ها و تعهدهای مجموعه ای از بانکها و موسسه های مالی غیر بانکی متعلق به 44 کشور دنیا که عمدتا اروپایی هستند عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو