عصر بازار

وزیر صمت: سیاست ما حمایت از صنایع کوچک است

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سیاست ما در وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است، گفت: این صنایع نیاز به سرمایه‌های بزرگ ندارند و می‌توانند با دانش‌محور بودن و ایجاد ارزش افزوده به توسعه کشور اقتصادی و اشتغالزایی کشور کمک کنند.

وزیر صمت: سیاست ما حمایت از صنایع کوچک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «عباس علی آبادی» روز دوشنبه در آیین افتتاح 20 طرح صنعتی، زیرساختی و واحدهای راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با سرمایه گذاری 2 هزار و 948 میلیارد تومانی اظهار داشت: امروز روز مبارکی برای صنایع کشور است و به همه دست‌اندرکاران خدا قوت می‌گویم کشور ما به خاطر موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی دارد ما در بعضی مناطق مزیت کشاورزی نداریم از این رو باید از ظرفیت‌ها برای توسعه صنعتی و تجارت استفاده کنیم.

    وی افزود: سیاست ما در وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است. این صنایع با سرمایه گذاری کمتر اشتغال آفرینی زیادی دارند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنایع کوچک چابک هستند، گفت: این صنایع نیاز به سرمایه‌های بزرگ ندارند و می‌توانند با دانش‌محور بودن و ایجاد ارزش افزوده به توسعه کشور اقتصادی و اشتغالزایی کشور کمک کنند.

    وی تاکید کرد: امروز ٩ طرح زیربنایی با ١٨٨ میلیارد تومان، هفت طرح صنعتی با یک هزار و ٨٣5 و چهار واحد راکد با ٩٢4 میلیارد تومان اشتغالزایی ٧٢٣ نفر به بهره برداری می‌رسانیم، امیدوار هستم بتوانیم در راهبرد وزارت صمت ضمن حمایت از این واحدها، نقاط ضعف آنها را نیز شناسایی و آسیب شناسی کنیم.

    علی آبادی بیان داشت: نیاز است تا خوشه‌های صنعتی تشکیل شده تا زمینه را برای مقاوم کردن صنایع و کاهش هزینه‌ها فراهم می‌شود. همچنین با رویکرد صنعتی و در قالب نهضتی در وزارت صمت، شهرک‌های صنعتی را توسعه و طرح‌های نیمه راکد را تکمیل می‌کنیم و سپس شهرک‌های صنعتی جدید را ایجاد خواهیم کرد.

    وی عنوان کرد: در این راستا دستگاه‌های دیگر را همراه می‌کنیم تا شاهد توسعه شهرک‌های صنعتی باشیم.

    وعده وزیر برای رفع چالش‌های صنایع در حوزه تامین آب و برق با افتتاح چند طرح بزرگ

    علی آبادی گفت: نزدیک به ٩ هزار طرح صنعتی و شرکت های راکد داریم که باید اینها را تکمیل کنیم امروز بخشی از طرح ها به بهره برداری رسید.

    وی افزود: شرکت هایی که راکد می شود به خاطر سیاستگذاری نادرست در سطح کلان و یا به خاطر مدیریت نامناسب است که باید احیا شود اما شرکت های دیگر به خاطر سیستم قدیمی راکد مانده است که باید با فناوری های جدید تجهیز شوند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تا پایان دولت سیزدهم باید به دنبال احیای واحدهای راکد، اتمام طرح های نیمه تمام و راه اندازی طرح های جدید برویم. ما در ایجاد زیرساخت برای شهرک های صنعتی باید هزینه کنیم. عده ای سرمایه هایشان را وارد واحدهای تولیدی و صنعتی کرده اند و به دنبال اشتغالزایی و تولید هستند که از این کارآفرینان قدردانی می کنیم.

    به گفته وی، به زودی طرح‌های بزرگی را در حوزه آب و برق صنایع به بهره برداری می رسد که چالش‌های صنایع را از بین خواهد برد.

    وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های صنعتی ایجاد کنیم گفت: منابع و زیرساخت‌ها موجود است باید ظرفیت ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید وجود دارد. از این رو در انقلاب صنعتی پنجم باید به سمت هوشمندسازی و شرکت‌های دانش بنیان برویم.

    علی آبادی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری نسبت به صنایع مختلف است که زودتر بازگشت سرمایه محقق می شود. بحث صادرات باید در شرکت‌های کوچک مورد توجه قرار گیرد.

    بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی در ١١ استان

    «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروز در ١١ استان کشور طرح‌های صنعتی و زیربنایی و واحدهای راکد به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی افزود: در سراسر کشور طرح‌های متعدد صنعتی برای بهره‌برداری هستیم که سایر این طرح‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

    سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه این طرح‌ها در راستای گرامیداشت حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با مجموعه اقدامات و طرح‌ها بتوانیم در راستای اهداف کشورمان تاثیرگذار باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: طرح‌های صنایع نیازمند حمایت‌های وزیر صمت هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو