عصر بازار

عقب نشینی ابرثروتمندان از داشتن حساب در بانک‌های سوییس

عصر اعتبار- بانک‌های سوئیس دیگر مقصد ثروتمندان نیستند.

عقب نشینی ابرثروتمندان از داشتن حساب در بانک‌های سوییس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ابرثروتمندان جهان در دو سال گذشته بانک‌های هنگ کنگ را به عنوان مکانی برای سپرده گذاری پول خود به جای بانک‌های سوئیس انتخاب کرده اند.

    از روزگاران دور، سوئیس مقصد ثروتمندان خارجی بوده و نام این کشور آلپ به همان اندازه که با شکلات و پنیر مرتبط است با بانکداری خصوصی مرتبط است. این بخش حتی پس از حمله ایالات متحده به فرار مالیاتی که شش سال پیش قوانین معروف اسرار بانکی سوئیس را تضعیف کرد، مقاوم باقی ماند.

    اما فشار‌های ژئوپلیتیکی جدید، مانند انتقال مراکز ثروت و قدرت به شرق و جنگ در اروپا، صدای ضعیفی را که می‌گویند ثروتمندان فوق‌العاده پول خود را از سوئیس خارج می‌کنند، زنده کرده است.

    به نظر می‌رسد کارشناسان گروه مشاوره بوستون BCG متقاعد شده اند که هنگ کنگ تا پایان سال 2025 این عنوان را از بانک‌های سوئیس ربوده و تاج و تخت ثروت خارجی را اشغال خواهد کرد. سنگاپور به شدت برای رتبه دوم رقابت می‌کند، در حالی که امارت دبی پس از جذب علاقه ثروتمندان روسیه به عنوان یک رقیب جدید ظاهر می‌شود.

    بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون، تنش‌هایی که در جهان در سال گذشته شاهد بودیم، به تغییرات قابل توجهی در ثروت خارجی منجر شد.

    میلیونر‌ها و میلیاردر‌ها در مجموع 12 تریلیون دلار دارایی را از مرز‌های ملی به بانک‌های سوییس تزریق کردند که بسیار کمتر از کل سال 2021 است.


    تحریم‌هایی که علیه اشراف روسیه اعمال شد و ترس از سقوط کردیت سوئیس که در مارس امسال به قطعیت رسید از جمله دلایل کاهش سپرده‌های خارجی در بانک‌های سوییس بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی