عصر بازار

تغییر ساعات کاری ادارات از ۱۸ شهریور

عصر اعتبار- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریورماه، به حالت قبل برمی‌گردد.

تغییر ساعات کاری ادارات از ۱۸ شهریور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، میثم لطیفی با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان، به جهت مصرف بهینه برق بود، اظهار داشت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریور‌، به حالت قبل برمی‌گردد و طبق تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در زمستان 1401 خواهد بود.

    وی افزود: بنا‌براین، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجراییِ ملیِ مستقر در شهر تهران از 7 تا 9 صبح به صورت شناور خواهد بود و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی، 7 صبح آغاز به کار خواهند کرد؛ در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعات کاری 06:30 و در واحدهای صنعتی 7 صبح خواهد بود.

    لطیفی در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از 07:30 و مدارس ابتدایی، 8 صبح باز خواهد شد. مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از 8 صبح‌ فعالیت خود‌ رو آغاز خواهند کرد.

    رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز بر اساس این مصوبه از 7 صبح آغاز به‌کار می‌کنند، گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها نیز بر همین اساس اطلاعیه‌ای به بانک‌ها داده است که زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 07:30 تا 13:30 ‌و ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت 7 صبح الی 14:30 دقیقه خواهد بود. همچنین در روزهای پنجشنبه، زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک‌ها از ساعت 07:30 الی 12:30 دقیقه و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت 7 صبح الی 13 خواهد بود.

    لطیفی درباره ساعت شروع به کار مادران و یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند‌، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به صورت شناور از 7 تا 9 صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها 7 صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر 7 سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند.

    وی با اشاره به آیین‌نامه سال 1389 افزود: دستگاه‌ها مکلف هستند که با دورکاری بانوان یا یکی از والدینی که فرزند خصوصاً فرزندان زیر 7 سال و مهدکودکی دارند، مساعدت کنند.

    لطیفی گفت: به موجب مصوبه هیئت‌ وزیران، استانداران‌ این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابه‌جایی ساعات شروع کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو