عصر بازار

افزایش تجارت ایران با امارات متحده‌عربی

عصر اعتبار- بررسی‌ها نشان می‌دهد تجارت بین ایران و امارات متحده‌عربی با کاهش محدودیت‌ها بر فعالیت تجاری بین دو کشور همسایه خلیج فارس افزایش یافته است.

افزایش تجارت ایران با امارات متحده‌عربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: مدیران اجرایی عنوان کردند که امارات در ماه‌های اخیر محدودیت‌های ثبت شرکت‌ها و صدور ویزا برای شرکت‌های ایران را که همچنان مشمول تحریم‌های ایالات متحده است، کاهش داده است. سرمایه‌داران ایرانی همچنین در حال بررسی چگونگی تقویت تجارت دوجانبه با ایجاد مکانیسم‌های مالی برای تأمین مالی معاملات قانونی هستند.

    شکوفایی روابط تجاری بین ایران و امارات متحده‌عربی، بخشی از محور این کشور خلیج فارس به سمت کاهش تنش منطقه‌ای و تمرکز بر تجارت است.

    افشین مولوی، کارشناس ارشد دانشکده مطالعات بین‌الملل پیشرفته دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا گفت: تحریم‌ها علیه ایران این رشد را کاهش می‌دهد.

    ارتباط دیپلماتیک امارات متحده عربی با ایران در سال جاری تقویت شده است. نزدیکی عربستان و ایران این امیدواری را ایجاد کرده است که مذاکرات جاری می‌تواند به یک راه حل سیاسی پایدار گسترش یابد.

    در حالی که چین شریک تجاری برتر ایران است، امارات متحده عربی دومین شریک تجاری بزرگ ایران به شمار می‌رود. بر اساس داده‌های اعلامی، تجارت بین ایران و امارات از رکود 11 میلیارد دلاری در سال 2020 تا 2021 به 24 میلیارد دلار در 12 ماه منتهی به مارس بهبود یافته است. این افزایش بیش از 22 میلیارد دلار ثبت شده در سال 2012 قبل از شروع تحریم‌های آمریکاست.

    وزارت اقتصاد امارات اعلام کرد که روابط اقتصادی ما با ایران از دیرباز اهمیت زیادی داشته است و تجارت امارات با ایران با رعایت کامل قوانین و استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی