عصر بازار

تعداد شاغلان دانش‌بنیان ها به ۱۱۳ هزار نفر در ۲ سال رسید

عصر اعتبار- مطابق آمار ارائه شده از سوی سخنگوی دولت شاغلان دانش‌بنیان از ۷۶هزار نفر به ۱۱۳هزار نفر و صادرات دانش‌بنیان از ۸۰میلیون دلار در ۱۴۰۰به ۱۸۲میلیون دلار در ۱۴۰۱ رسید.همچنین ایران در شاخص جهانی نوآوری ۷رتبه ارتقا یافت.

تعداد شاغلان دانش‌بنیان ها به ۱۱۳ هزار نفر در ۲ سال رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،توجه به دانش بنیان ها از جمله مسائل و مواردی بوده است که بارها از سوی رهبری مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

    شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و اشتغال نقش غیرقابل انکاری داشته و در صورتی که مسیر فعالیت این شرکت‌ها هموار شود می‌توانند خلاهای موجود در حوزه تولید کشور را پُر کنند.

    شرکت‌های دانش بنیان بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می‌گیرند و در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند بطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت نقش این شرکت ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید و آنها را موثرترین مولفه های تحقق پایدار اقتصاد توصیف کردند.

    پایین بودن خلاقیت، نوآوری و ضعف فناوری در بنگاه های اقتصادی موجب افزایش وابستگی صنعت و اقتصاد کشور به فناوری های خارجی شده و این برای کشور ما که از منابع سرشار اقتصادی برخوردار است یک ضعف به شمار می رود.

    شرکت های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، نقش ویژه ای در رشد کشور در زمینه های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند.

      مطابق آمار ارائه شده از سوی علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در دوسال خدمت دولت 12 آیین‌نامه برای تسهیل امور دانش‌بنیان‌ها تصویب شد. شاغلان دانش‌بنیان از 76هزار نفر به 113هزار نفر و صادرات دانش‌بنیان از 80میلیون دلار در 1400به 182میلیون دلار در 1401 رسید.همچنین ایران در شاخص جهانی نوآوری 7رتبه ارتقا یافت.

    بهادری جهرمی با اشاره به استقبال کشورهای مختلف برای استفاده از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: دولت نه تولیدکننده و نه مصرف کننده است بلکه فضا را برای فعالیت بیشتر این شرکت ها فراهم می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو