عصر بازار

داده‌های «اس اند پی گلوبال» نشان داد؛

اقتصاد منطقه یورو در مسیر رکود

عصر اعتبار- تولید در منطقه یورو طی چهار ماه متوالی کاهش یافته است.

اقتصاد منطقه یورو در مسیر رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا،  با استناد به داده‌های اس اند پی گلوبال، اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم کوچک شده و تقاضا در ماه گذشته با بیشترین سرعت طی حدود سه سال گذشته کاهش یافت. شاخص (PMI)  این اتحادیه، به عنوان معیاری که سلامت کلی اقتصاد را منعکس می‌کند، در ماه سپتامبر از پایین‌ترین سطح 33 ماهه آگوست یعنی 46.7 به 47.2 در سپتامبر افزایش یافت و زیر سطح 50 باقی ماند که نشان دهنده انقباض است. خروجی در منطقه یورو برای چهار ماه متوالی در حال کاهش بوده که منجر به کاهش بالای تولید شده است. نظرسنجی اس اند پی نشان داد که تولید در بخش خدمات نیز کاهش یافته است.

    داده‌های رسمی نشان داد که خرده فروشی در منطقه یورو در ماه آگوست بیش از انتظار کاهش یافته که نشانه‌ای از کاهش تقاضای مصرف کننده با وجود تورم بالا است. در همین حال، شاخص ترکیبی تجارت جدید در ماه سپتامبر که ناظر بر تقاضای کلی است، به پایین‌ترین سطح از ماه نوامبر 2020 سقوط کرد. به نقل از رویترز، فرانزیسکا پالماس در کپیتال اکونومیکس گفت: کاهش خرده فروشی در ماه آگوست و کاهش در PMI ماه سپتامبر با دیدگاه ما مبنی بر اینکه اقتصاد منطقه یورو در نیمه دوم سال 2023 وارد رکود خواهد شد، مطابقت دارد.

    طبق گزارش‌ها ازیک نظرسنجی جداگانه، فعالیت‌های تولیدی در سراسر اتحادیه 20 عضوی یورو در ماه گذشته در بحبوحه کاهش تقاضا، در رکودی گسترده باقی مانده است. بر اساس داده‌های اس اند پی، شاخص اشتغال برای شرکت‌های خدماتی از 50.4 به 51.5 رسید. هنوز آشفتگی کارگران در بخش خدمات وجود دارد. در واقع، شرکت‌های منطقه یورو تیم‌های خود را با سرعت بیشتری نسبت به ماه آگوست افزایش دادند. سایروس دو لروبیا از بانک تجاری هامبورگ به رویترز گفت: با توجه به اینکه کسب و کار جدید در حال رکود است، این یک تغییر اساسی شمرده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی