عصر بازار

بازار طلا در هفته پایانی مهر آرام گرفت

عصر اعتبار- فعال بازار طلا گفت: قیمت انواع سکه و طلا در هفته پایانی مهرماه نوسان جزئی داشت که در نتیجه آن تقاضا نیز کاهش یافت و آرامش بربازار حکمفرما بود. پیش‌بینی می‌شود این روند تا اواسط هفته ادامه داشته باشد.

بازار طلا در هفته پایانی مهر آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «محمد کشتی‌آرای» درباره تحولات بازار طلا در آخرین روزهای مهر اظهار داشت: هفته گذشته اخبار خاورمیانه قیمت طلا و فلزات دیگر را تحت تاثیر قرار داد و بهای جهانی طلا با افزایش همراه بود.

    وی افزود: در هفته آخر مهره بهای انس جهانی طلا 17 دلار افزایش یافت و به یک‌هزار و 950 دلار رسید و این افزایش جهانی موجب نوساناتی در بازار داخل شد، اما در مقابل نرخ ارز که پیش از این سیر صعودی داشت دوباره کاهش یافت و با تعدیل به نرخ اولیه ارز بازگشت.

    به گفته این فعال بازار طلا، تعدیل نرخ ارز باعث شد که قیمت طلا فقط 1.5 تا 2 درصد نوسان داشته باشد و تقریبا می‌توان گفت که قیمت‌ها ثبات داشت.

    وی بیان‌داشت: در مجموع می‌توان گفت هفته پایانی مهر با توجه به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه، افزایش بهای انس جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز در بازار طلا آرامش نسبی برقرار بود و سطح داد و ستدها نیز کاهش داشت و کاهش معاملات موجب ثبات قیمت‌ها شده بود.

    کشتی‌آرای اظهار داشت: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم 100 هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت و سکه طرح جدید بدون تغییر قیمت معاملات را به پایان رساند.

    وی ادامه‌داد: نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی 200 هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند و این ریزش قیمت نشان از کاهش تقاضا در بازار برای خرید طلا و سکه است.

    این فعال بازار طلا گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده تحت تاثیر افزایش بهای انس جهانی طلا 55 هزار تومان رشد داشت و هر گرم طلای 18 عیار نیز 13 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

    وی اظهار داشت: نوسانات جزئی قیمت انواع سکه و طلا حاکی از ثبات بازار طلا بود که موجب کاهش تقاضا هم شد و این افت تقاضا باعث شد حباب سکه هم 200 هزار تومان کم شود و در محدوده پنج میلیون و 200 هزار تومان باقی بماند.

    کشتی‌آرای گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده بهای انس جهانی در محدوده یک‌هزار و 950 دلار باقی بماند و تحولات سیاسی پیش از این بر قیمت طلا تاثیری نداشته باشد و تا روز دوشنبه قیمت‌ها در این سطح باقی بماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو