عصر بازار

رسیدگی به عملکرد نظام بانکی در دستور کار شورای عالی مسکن

عصر اعتبار- سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و رسیدگی به عملکرد نظام بانکی در پرداخت تسهیلات و تامین زمین از مهمترین دستورکارهای این جلسه است.

رسیدگی به عملکرد نظام بانکی در دستور کار شورای عالی مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیزدهمین جلسه شورای عالی مسکن، صبح امروز ساعت 10:30 دقیقه با حضور رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

    پیش از این، دوازدهمین جلسه شورای عالی مسکن، روز سوم مهرماه سال جاری برگزار شده بود و پس از 40 روز سیزدهمین جلسه از این شورا در دستور کار است.

    *دستور جلسه سیزدهمین نشست شورای عالی مسکن چیست؟

    بر اساس رویه جلسات گذشته پیش‌بینی‌ می‌شود، ساماندهی مشاوران املاک، تسریع در روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط نظام بانکی، گزارش تامین زمین، گزارش از روند اجزا و مدل‌های مختلف ساخت مسکن در کنار آخرین ارائه از وضعیت سامانه ملی املاک و اسکان از دستور کارهای جلسه شورای عالی مسکن باشد.

    همچنین با توجه به اهمیت تامین مصالح ساختمانی برای وزارت راه و شهرسازی، شیوه تامین این مصالح از جمله سیمان و میلگرد از دیگر دستور کارهای جلسه شواری عالی مسکن است.

    *تحقق وعده مسکنی دولت در گرو پای کار آمدن رئیس‌جمهور

    در این راستا، فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن به خبرنگار فارس گفت: ساخت مسکن یک وظیفه بین بخشی‌ است و تنها در صورت پای کار آمدن رئیس‌جمهور می‌توان به وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی خوش‌بین بود.

    به گزارش فارس، برگزاری جلسات شورای عالی مسکن طی ماه‌های اخیر شکل دقیق‌تری به خود گرفته و به صورت ماهانه برگزار می‌شود. هرچند کارشناسان اعتقاد دارند، سرعت بیشتر در برگزاری این جلسات در کمتر از یک ماه می‌تواند، مهمترین وعده دولت مبنی بر ساخت 4 میلیون مسکن را تسریع کند.

    بخش مسکن به عنوان پیشران رشد اقتصاد ایران به شمار می‌رود که در صورت رونق مسکن، 200 شغل دیگر نیز رونق خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی