عصر بازار

بازه نوسان سکه به زیر ۱۰ هزار تومان رسید

ترمزقیمتی دلار تهران

عصر اعتبار- قیمت شاخص بازار ارز تهران در روز گذشته ثابت ماند. درحالی که بازه نوسان قیمت دلار آزاد در روز‌های اخیر در حال کوچک شدن بود، روز گذشته نرخ این ارز نسبت به قیمت روز سه‌شنبه تغییری ثبت نکرد و در رقم ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. این در حالی است نرخ دیگر ارز‌های شاخص بازار در این روز به نوسان کاهشی خود ادامه دادند.

ترمزقیمتی دلار تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده تحلیلگران ارزی هرچه تعداد روز‌های حضور نرخ دلار در محدوده قیمتی حال حاضر افزایش یابد بازار و بازارساز نیز این بازه را به عنوان تعادل جدید پذیرفته و نوسانات جدید رخ نمی‌دهد. پیش‌تر احتمال می‌رفت که با کاهش تب و تاب ریسک‌های سیاسی در اخبار بانک مرکزی با افزایش حمایت‌های خود از پول ملی، نرخ دلار را به کانال پایین‌تر وارد کند. اما حال به‌نظر می‌رسد که بازارساز نیز با تعدیل نرخ دلار موافق است و برنامه‌ای جهت ایجاد فشار کاهشی در بازار ندارد. روز گذشته نرخ سکه طلا نیز در پله نخست کانال 29 میلیون تومانی به نوسان پرداخت. هر قطعه از این فلز گران‌بها در عصر روز گذشته با حدود 95 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته به رقم 29 میلیون و 95 هزار تومان رسید.


    آرایش کاهشی بازار ارز

    دیروز چهارشنبه 17 آبان ماه روند نرخ دلار آزاد در بازار تهران کم‌نوسان بود، اما دیگر ارز‌های بازار دچار افت قیمت شدند. هر برگ اسکناس دلار که در واپسین معاملات روز سه‌شنبه در رقم 51 هزار و 250 تومان به فعالیت خود پایان بخشیده بود، در صبح روز گذشته در همان نرخ پیشین معامله شد. در بازار ظهر دیروز قیمت ارز مذکور برای ساعاتی به رقم 51 هزار و 300 تومان رسید، اما با اتمام ساعات کاری بازار قیمت شاخص بازار ارز مجددا 50 تومان کاهش یافت و به نرخ روز پیشین رسید. اما برخلاف روند دلار، قیمت یورو و پوند، 2 ارز شاخص دیگر بازار تهران، در روز گذشته کاهشی بود. هر برگ از این اسکناس‌های خارجی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته به ترتیب 300 و 510 تومان کاهش یافته و در ارقام 54 هزار و 700 تومان برای یورو و 62 هزار و 850 تومان برای پوند معامله شدند. به نظر می‌رسد بازه قیمتی حال حاضر دلار محل توافق معامله‌گران و بازارساز است. چرا که حدود یک هفته است که فشار جدیدی در معاملات این ارز مشاهده نمی‌شود و عرضه و تقاضا در حالت متعادل قرار دارند. البته احتمال نوسان افزایشی قیمت دلار آزاد در طی معاملات بازار نیمه تعطیل آخر هفته وجود دارد، اما درصورت عدم انتشار خبر جریان‌ساز جدید می‌توان پیش‌بینی کرد که هفته‌ آینده نیز دلار روز‌های کم نوسانی را سپری خواهد کرد. روز گذشته برادر بزرگ‌تر خانواده سکه از دیگر اعضا پیشی گرفت. در حالی که در بازار عصر روز گذشته قیمت نیم و ربع سکه با افت قیمت یکسان 100 هزار تومانی نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در ارقام 15 میلیون و 250هزار تومان و 10 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شدند، هر قطعه سکه طلا طرح جدید 95 هزار تومان گران شد و به رقم 29 میلیون و 95هزار تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو