عصر بازار

مذاکره با شرکت‌های چینی و اروپایی برای فاینانس

راه‌اندازی اولین بانک آفشور در کیش

عصر اعتبار- در حال حاضر یک بانک افشور در کیش راه‌اندازی شده و در حال آمادگی مقدمات برای ایجاد دومین بانک افشور در مناطق آزاد( در کیش ) هستیم. بانک مرکزی موافقت اصولی را صادر کرده اما موضوعاتی درباره کیفیت و ترکیب سهامداران بانک افشور است که این موضوع را هم حل کرده‌ایم.

راه‌اندازی اولین بانک آفشور در کیش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم آغاز به کار اورژانس کسب و کار  با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد سرمایه گذاری و سهولت کسب و کار است، اظهار داشت: به موجب قانون مناطق آزاد 6 ماموریت را بر عهده دارند که جهش تولید، صادرات، تامین نیازهای اساسی کشور، عمران و آبادی مناطق از جمله این ماموریت‌ها است که ریشه اجرای این ماموریت‌ها در سرمایه گذاری بوده که رکن آن کارآفرینی است که در نهایت فرایند تولید را با درگیر کردن سرمایه گذاری فعالان اقتصادی شکل می‌دهد.

    وی با بیان اینکه سهولت کسب و کار یکی از شاخص‌های مهم در جذب سرمایه است، گفت: وضعیت شاخص سهولت کسب و کار در مناطق آزاد به مراتب بهتر از سرزمین اصلی است و ما این شاخص را تولید کردیم که به زودی گزارش وضعیت شاخص سهولت کسب و کار در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی را اعلام می‌کنیم. قوانین خاص فضای و کسب و کار در مناطق نه عالی اما نسبت به سرزمین اصلی بهتر است.

    دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد ادامه داد: در یک سال گذشته در دیدار با فعالان اقتصادی مناطق آزاد مشکلات را احصاء و لیست می‌کنیم و در ستاد این مشکلات را در دستور کار برای پیگیری‌ها قرار می‌دهیم و این برنامه و رویه جریان دارد. برای رفع این مشکلات با دولت و دستگاه‌های مرتبط مذاکراتی انجام می‌شود اما برخی از مسائل، مشکلات جدیدی هستند که ما کانال مستقیم برای پیگیری آن را نداریم مانند تخصیص ارز و تعهدات ارزی در مناطق ارزی یا تغییرات در ثبت شرکت‌ها.

    عبدالملکی از راه‌اندازی اورژانس کسب و کار برای رفع سریع مشکلات فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: از این پس فعالان اقتصادی می‌توانند مشکلات خود را از طریق شماره تماس ۰٢١-٧٩٩6٣ اعلام و پیگیری کنند و از امروز این اورژانس به صورت رسمی شروع به کار می‌کند.

    وی تاکید کرد: معتقدم این مشکلات فعالان اقتصادی باید در خود مناطق پیگیری و حل شود و به مدیران مناطق اعلام می‌کنم که بنده دسترسی مستقیم به داشبورد تقاضا و درخواست‌ها دارم و در هر زمان وضعیت مورد بررسی قرار می‌دهم. انتظار دارم ساز و کار داخل منطقه به حدی باشد که کمترین زنگخور را از مناطق آزاد داشته باشیم و مناطق آزادی که کمترین زنگخور را داشته باشد مورد تشویق قرار می‌گیرد.

    مشاور رییس جمهوری با اشاره به میزان جذب سرمایه در طول یک سال گذشته مورد کار وی در شورای عالی مناطق آزاد گفت: تا کنون ١٢٨ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری تایید شده و برای اینکه این پروژه‌ها جذب و به قرارداد منتج شوند منتظر بررسی‌های سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم و معمولا تفاهماتی که در نیمه اول سال انجام شده در نیمه دوم به قرارداد می‌رسد.

    عبدالملکی در پاسخ به سوال ایلنا درباره آخرین وضعیت برای ایجاد و راه‌اندازی بانک افشور تاکید کرد: در حال حاضر یک بانک افشور در کیش راه‌اندازی شده و در حال آمادگی مقدمات برای ایجاد دومین بانک افشور در مناطق آزاد( در کیش ) هستیم. بانک مرکزی موافقت اصولی را صادر کرده اما موضوعاتی درباره کیفیت و ترکیب سهامداران بانک افشور است که این موضوع را هم حل کرده‌ایم. در حال حاضر بانک افشور در کیش فعال است اما اطلاع رسانی نمی‌شد و سرمایه‌گذاران در جریان آن بودند.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به پیگری ساخت پروژه ملی پل خلیج فارس گفت: برای ادامه ساخت این پروژه اختلاف نظری با خاتم الانبیاء وجود دارد که این اختلاف نظر درباره پرداخت‌هایی است که انجام شده اما منطقی نبوده‌ایم.

    وی افزود: برای تامین مالی این پروژه سه محل تامین منابع در نظر گرفته شده که یکی فروش املاک و دیگری تامین مالی از طریق سازمان برنامه و بودجه بوده که البته در یک فرایند نامعلوم ردیف اعتباری آن در بودجه سال ١4۰٢ حذف شده و برگشت اعتبار آن به بودجه را پیگیری می‌کنیم و راه دیگر تامین مالی فاینانس است که مذاکرات گسترده‌ای با شرکت‌های چینی و اروپایی در این باره انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو