عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور عنوان کرد

پرداخت ماهانه ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی بدون استقراض بانکی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر در بخش‌های مختلف، ماهانه ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی بدون ریالی استقراض از نظام بانکی پرداخت می شود.

پرداخت ماهانه ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهدات تامین اجتماعی بدون استقراض بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی دوم دی ماه در آیین رونمایی از تولید اولین دستگاه بیل هیدرولیکی 75 تن کشور، در شرکت هپکو اراک اظهار کرد: امسال سال رشد تولید و مهار تورم است و در همه بخش های کشور باید به این مهم توجه شود، زمانی که از تولید صحبت می کنیم به نوعی در اقتصاد کلان در تلاش هستیم که ارزش پول ملی و قدرت خرید افزایش یابد.

    وی افزود: بسیاری از اقتصاددان ها بر این باور هستند که هر کشوری که تولید مسئله اصلی آن باشد آن کشور ارزش پول و قدرت خرید و آسایش و امنیت بالایی دارد.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: منابع و چرخش منابع در تامین اجتماعی نشان می دهد که اتفاقات خوب تولید در کشور به چه سمتی در حرکت است. زمانی که سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم ماهانه حدود 27 هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان پرداخت می شد و هر ماه حدود 3 تا 5 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی فراپرداخت حقوق وجود داشت.

    موسوی ادامه داد: از سال 93 تا 1400 به دلیل کسری نقدینگی برای انجام تعهدات، بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان استقراض بی رویه برای پرداخت حقوق و مستمری اتفاق افتاد اما امروز با رویکرد دولت سیزدهم، 45 هزار میلیارد تومان تعهد در سازمان ماهیانه بدون یک ریال اضافه برداشت از نظام بانکی انجام می شود.

    وی با تاکید بر اینکه منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری اختصاص داده شود گفت: کشور با قوت و قدرت به مسیر رشد و تولید وارد شده و این مهم بیش از پیش خود را در خروجی ها نشان می دهد.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اصافه کرد: یکی از ظرفیت های کشور در حوزه تولید، معدن و صنعت معادن است. اهمیت شرکت هپکو به دلیل ارتباط با این صنعت بسیار مهم است و اگر بخواهیم معادن جایگزینی در اقتصاد به جای نفت قلمداد کنیم قطعا  تولید کنونی هپکو ناچیز است و باید در این خصوص برنامه های کلان تری در شرکت دیده شود و بتوان در این عرصه نقش راهبردی داشت.

    موسوی خاطرنشان کرد: رونمایی از این بیل مکانیکی در این شرکت به معنی ورود به تولیدات با تناژ بالا در شرکت است.

    وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از سهامداران اصلی این صنعت همانند گذشته با قوت کنار این شرکت خواهد بود گفت: قطعا برای توسعه هپکو بیش از پیش کنار آن خواهیم بود و امیدواریم بتوان شرایطی ایجاد کرد که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، در عرصه صادرات نیز حضور پررونق را شاهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو