عصر بازار

سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی ۲۰ و۲۱ شهریور برگزار می شود / اعلام برنامه همایش

عصر اعتبار- سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با عنوان «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» با سخنرانی رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم افتتاحیه، روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی ۲۰ و۲۱ شهریور برگزار می شود / اعلام برنامه همایش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این همایش که به همت موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار می‌شود با بیش از 30 سال سابقه برگزاری را می‌توان به عنوان بزرگترین رویداد علمی در حوزه علوم انسانی و به طور خاص در حوزه بانکداری اسلامی در میان دیگر رویدادهای مشابه قلمداد کرد.

    همایش بانکداری اسلامی هر ساله همزمان با تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا، برگزار می‌شود و طی سال‌های گذشته فرصتی مغتنم برای بسط دانش و علوم بانکداری، تضارب افکار بین صاحب‌نظران داخلی و خارجی و هم‌افزایی میان آنان را به نحو شایسته مهیا ساخته است.

    یادآور می شود در این همایش دستاوردهای ارزنده آخرین مطالعات و پژوهش‌های برتر در حوزه علوم بانکداری و مالی اسلامی در قالب سخنرانی، مقاله، میزگرد تخصصی و یا کارگاه‌های آموزشی در روزهای برگزاری همایش ارائه می‌شود.
    در روز نخست میزگرد تخصصی با عنوان «نظارت یکپارچه بانک مرکزی» و نیز در روز دوم میزگردهای تخصصی «اصلاح، بازسازی، گزیر، انحلال و تصفیه موسسات اعتباری» و «گستره عملیات و خدمات بانکی» برگزار می شوند.

    همچنین دستاوردهای علمی همایش همه ساله به صورت کتاب مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و مرجع ارزشمندی برای مطالعات و پژوهش‌های آتی است.

    گفتنی است 170 مقاله با محورهای گستره عملیات و خدمات بانکی، نظارت یکپارچه بانک مرکزی، حاکمیت شرکتی در مؤسسات اعتباری، اصلاح، بازسازی، گزیر، انحلال و تصفیه مؤسسات اعتباری، انواع مؤسسات اعتباری، مجوزدهی، ساختار و مالکیت، نهادهای مکمل صنعت بانکداری به دبیرخانه این همایش ارائه شده است.

    پورسعید خلیلی