عصر بازار

۴۰۶ همت درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه امسال وصول شد

عصر اعتبار- برپایه آمارهای منتشره سازمان امور مالیاتی، ۴۰۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات در پنج ماه امسال وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

۴۰۶ همت درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه امسال وصول شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا از آمارهای یاد شده، درآمدهای مالیاتی در پنج ماه امسال نسبت به رقم مصوب قانون بودجه 80 درصد محقق شده است.

    بر اساس گزارش سازمان مالیاتی کشور، 285 هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 58 درصدی دارد؛ مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات‌بردرآمد و مالیات بر ثروت می‌شود.

    همچنین در همین مدت 19 هزار و 762 میلیارد تومان مالیات اشخاص حقوقی وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 78 درصدی را نشان می‌دهد.

    سهم مالیات بر درآمدها در پنج ماهه امسال، هفت هزار و 759 میلیارد تومان است که مالیات از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی معادل 12 درصد و سهم مالیات مشاغل حدود 6 درصد از کل مالیات وصولی است.

    برپایه این گزارش، 121 هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدها مربوط به کالاها و خدمات (با 56 درصد تحقق نسبت به بودجه و 20 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته) است.

    پورسعید خلیلی