عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

شرکت‌های بیمه‌ باید پرداخت درست و به موقع داشته باشند

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی در تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های بیمه مرکزی گفت: اولویت اصلی ما در بیمه مرکزی موضوع نظارت است.

شرکت‌های بیمه‌ باید پرداخت درست و به موقع داشته باشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا پرویز خوش کلام خسروشاهی در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی از مدیران شرکت‌های بیمه‌ای برگزار شد، گفت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایت مردم و جامعه به صورت معنادار به صنعت بیمه است.

    اولویت اصلی نظارت است

    وی افزود: آنچه اولویت اصلی ما است مسئله نظارت است. بیمه مرکزی سه محور نظارت، توسعه و بیمه‌گری را بر عهده دارد با این حال اولویت اصلی بیمه مرکزی موضوع و محور نظارت است.

    توانگری و کنترل رفتار شرکت‌های بیمه‌ای

    رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما افزایش توانگری و کنترل رفتارهای شرکت‌های بیمه‌ای در بازار و صنعت بیمه است. اگر توانگری شرکت‌های بیمه‌ای افزایش یابد بدون شک این شرکت‌ها در پرداخت ها بازدهی مناسبی دارند.

    خسروشاهی افزود: بیمه مرکزی به دنبال افزایش رضایت اجتماعی است و شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند. با این حال وظیفه ما ایجاد تعادل حوزه رضایت اجتماعی و جلوگیری از ضرر و زیان شرکت‌های بیمه‌ است.

    وی ادامه داد: امروز باید ارتباط بیمه مرکزی با مصرف کنندگان صنعت بیمه کم هزینه شود ما از ظرفیت نهادهای صنعتی در این رابطه حداکثر بهره را می‌بریم.

    باید پرداخت شرکت‌های بیمه‌ای درست و به موقع باشد

    رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در مورد دیگر و در زمینه توسعه عملکرد صنعت بیمه، تلاش می‌کنیم تا پرداخت‌های شرکت‌های بیمه به درستی و در زمان مناسب صورت بگیرد.

    لزوم افزایش جذابیت بیمه عمر

    خسروشاهی در پایان افزود: امروز نیازمند افزایش جذابیت برای بیمه عمر و زندگی هستیم. در این رابطه بیمه مرکزی باید آگاهی بیمه گذاران به صورت بالفعل و بالقوه را افزایش دهد.

    پورسعید خلیلی