عصر بازار

بزرگترین اقتصاد اروپا وارد رکود شد

عصر اعتبار- نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان در ماه سپتامبر با شدیدترین سرعت خود در ۷ ماه اخیر کاهش یافته که نشان می‌دهد بزرگترین اقتصاد اروپا وارد رکود شده است.

بزرگترین اقتصاد اروپا وارد رکود شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید ترکیبی بانک تجاری هامبورگ آلمان از 48.4 در ماه اگوست به 47.2 کاهش یافت که کمتر از 48.2 پیش‌بینی شده در نظرسنجی رویترز است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقتصاد آلمان که در سه ماهه دوم 0.1 درصد کاهش یافت، در سه ماهه سوم رکود خود را تمدید کرد. رکود معمولاً به عنوان دو فصل متوالی انقباض تعریف می‌شود.

    سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد HCOB، با پیش‌بینی کاهش 0.2 درصدی در سه ماهه سوم اظهار کرد: «به نظر می‌رسد که یک رکود فنی در راه است.»

    شاخص ترکیبی بخش‌های خدمات و تولیدی را که مجموعاً بیش از دو سوم بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می‌دهند، ردیابی می‌کند. شاخص بخش خدمات در ماه سپتامبر از 51.2 در ماه آگوست به 50.6 کاهش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که این شاخص با کاهش شدیدی کمتر به 51 برسد. بخش تولید همچنان در رکود فرو رفته و شاخص از 42.4 در ماه اگوست به 40.3 سقوط کرد، تحلیلگران انتظار داشتند تنها اندکی کاهش یابد و به 42.3 برسد.

    طبق گزارش رویترز، این اقتصاددان ارشد افزود که رکود در بخش تولید عمیق‌تر شده و امید برای بهبودی زودهنگام از بین برده است. رکود در تولید به بخش خدمات آلمان نیز سرایت کرده است و رشد برای چهار ماه متوالی کند شده است.

    پورسعید خلیلی