عصر بازار

چشم‌انداز کاهش تورم با هماهنگی مدیران اقتصادی دولت چهاردهم

عصر اعتبار- هماهنگی و تعامل وزیر اقتصاد و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه می‌تواند چشم انداز اقتصادی روشنی را ترسیم کند.

چشم‌انداز کاهش تورم با هماهنگی مدیران اقتصادی دولت چهاردهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سید علی حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم تداوم روند کاهشی تورم و نقدینگی و همچنین کنترل و مدیریت بازار ارز در دولت چهاردهم اظهار داشت: مهمترین نکته در تداوم کاهش تورم و روند مدیریت و کنترل بازار، وفاق و هماهنگی مدیران بخش اقتصادی دولت چهاردهم است. خوشبختانه عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد سابقه ریاست بانک مرکزی را دارد که می‌توانند در تعامل و همکاری با محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی و همچنین با رئیس سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌های مطلوبی را تدوین و اجرایی کنند.

    وی ادامه داد: بی‌تردید این هماهنگی و وفاق در روند اجرای دقیق و جامع برنامه اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و یا در نهایت، فشار آن را به حداقل برساند. تجربه نشان داده یکی از آثار ناترازی در اقتصاد ما عدم هماهنگی در روند سیاستگذاری و فعالیت مدیریت اقتصادی است که امیدوارم این موضوع در دولت چهاردهم مد نظر قرارگیرد.

    این فعال اقتصادی به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه نیز اشاره کرد و گفت: از صحبت‌های اخیر عراقچی اینطور برمی‌آید که وی و همکارانش در وزارت امور خارجه نگاه ویژه و جدی‌تری به دیپلماسی اقتصادی و ارزی دارند که مطمئنا این روند در صورت اجرایی شدن می‌تواند اثرات تحریم‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. گواه این ادعا اینجاست که حتی همین اظهارات مثبت و امیدبخش وزیر امور خارجه، توانسته در روز‌های اخیر در بازار تاثیر مثبت بگذارد و بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار را به آینده دلگرم کند.

    حسینی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به اهداف و وعده‌های دولت پزشکیان، می‌توان به همکاری بیشتر دولت و بخش خصوصی امیدوار شد. مطمئنا دولت می‌تواند به کمک بخش خصوصی، ضمن به گردش در آوردن چرخ تولید، در بخش صادرات و ارزآوری نیز گام‌های موثری بردارد و اقتصاد ایران را به رشد و شکوفایی بیشتر برساند؛ البته در روز‌های اخیر، تغییرات مثبتی در سیاست دولت و برنامه‌های تیم اقتصادی دیده می‌شود که مطمئنا نویدبخش روز‌های روشن در اقتصاد ماست.

    پورسعید خلیلی