عصر بازار

اقتصاد کره جنوبی گل کاشت

عصر اعتبار- داده‌های دولتی نشان داد که تولید کارخانه کره جنوبی در ماه اگوست از انتظارات بازار پیشی گرفت و بیشترین افزایش را در یک سال گذشته به دست آورد.

اقتصاد کره جنوبی گل کاشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار این کشور، شاخص تولید صنعتی پس از افت 3.9 درصدی در ماه قبل، 4.1 درصد در ماه افزایش یافت. این رشد سریعتر از افزایش 2 درصدی در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و بزرگترین افزایش از اگوست 2023 بود.

    تولید خودرو 22.7 درصد افزایش یافت، در حالی که نیمه هادی‌ها 6 درصد رشد کردند. وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد که با کاهش اختلالات تولید در صنعت خودرو، تولید صنعتی به شدت بهبود یافت. بهبود اقتصادی به رهبری بخش تولید همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود صادرات برای دوازدهمین ماه متوالی در سپتامبر رشد کند.

    شاخص تولید صنعتی 3.8 درصد سالانه، افزایش یافت، در حالی که رشد 5.2 درصدی ماه قبل و 1.9 درصدی پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

    طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان داد که فروش خرده‌فروشی در ماه اگوست 1.7 درصد افزایش یافته است که کاهش 2 درصدی را در ماه جولای معکوس کرده است که بزرگترین افزایش ماهانه از فوریه 2023 است.

    پورسعید خلیلی