عصر بازار

نرخ ارز در سامانه نیما؛ افزایش بی سر و صدا، تأثیرات بزرگ

عصر اعتبار- قیمت رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی برای هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۹ هزار و ۷۸۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۶ هزار و ۸۳۲ تومان رسید.

نرخ ارز در سامانه نیما؛ افزایش بی سر و صدا، تأثیرات بزرگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر امروز (سه‌شنبه 10 مهر 1403) در سامانه نیما هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش 44 تومانی نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ 49 هزار و 783 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 46 هزار و 832 تومان معامله شد.

    قیمت هر اسکناس یورو نیز با کاهش 51 تومانی نسبت به روز کاری قبل به 55 هزار و 473 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 52 هزار و 185 تومان رسیده است.

    استارت افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه‌های قبل زده شده بود و درحالی همچنان ادامه دارد که وزیر اقتصاد اعلام کرده است: سیاست جدیدمان این است که بازار به نرخ نیما نزدیک شود، هم دلار نیما را افزایش می‌دهیم و هم نرخ بازار را کاهش می‌دهیم.

    این در حالی است که عبدالناصر همتی دیشب در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص اختلاف قیمت ارز نیمایی و آزاد گفت: فاصله قیمت ارز نیمایی و آزاد باید به حداقل برسد در حدی که توجیه داشته باشد، الان این اختلاف توجیه ندارد و بسیار زیاد است.

    پورسعید خلیلی