عصر بازار

نوسانات ارزی مقطعی است

عصر اعتبار- ثبات بازار ارز موجب خواهد شد تا مشکلات اقتصادی مرتفع شود و اگر همین روند همچنان حفظ شود اوضاع اقتصادی بهبود خواهد یافت.

نوسانات ارزی مقطعی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا؛ داوود سلمانیان، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و سکه تهران با بیان اینکه یکی از متغیر‌های اقتصادی کشور نرخ ارز است، اظهار داشت: نرخ ارز در اسفند سال 1401 در محدود 60 هزار تومان قرار داشت و بعد از 18 ماه نرخ ارز همچنان در همین کانال قرار داشت تا اینکه شاهد اتفاق دیگری در حوزه نظامی_امنیتی در منطقه بودیم.


    سلمانیان اظهار کرد: قرارگرفتن نرخ ارز در کانال 60 هزار تومان در حالی روی داد که در این مدت شاهد تشدید جنگ اسرائیل با فلسطین، جنگ اسرائیل با لبنان، حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، شهادت رئیس‌جمهور و سایر التهابات سیاسی و نظامی بوده‌ایم.


    بازرس هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و سکه تهران بیان داشت: در مورد اخیر یعنی ترور سید حسن نصرالله و حمله موشکی ایران به اسرائیل نیز مانند تجارب گذشته قیمت‌ها به روال قبلی بازمی‌گردد و نوسانات ارزی پایدار نخواهد ماند.


    وی خاطرنشان کرد: ثبات بازار ارز موجب خواهد شد تا مشکلات اقتصادی مرتفع شود و اگر همین روند همچنان حفظ شود اوضاع اقتصادی بهبود خواهد یافت.


    عضو اتحادیه طلای تهران اضافه کرد: اگر بانک مرکزی بتواند با قدرتی که در بازار ارز دارد، نرخ ارز را در روند کاهنده یا ثبات بلندمدت قرار دهد، اوضاع تمام کسب‌وکار‌ها بهبود خواهد یافت. یکی از صنف‌هایی که باثبات و کاهش نرخ ارز با رونق مواجه خواهد شد صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و سکه است.


    سلمانیان در پایان تصریح کرد: یکی از مزیت‌های بسیار خوب ثبات بازار ارز این است که اقتصاد قابل پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد، رونق کسب و کار‌ها را در پی دارد، لذا امیدواریم سیاست‌اای پولی و ارزی یکسال خیر بانک مرکزی همچنان تداوم داشته باشد.

    پورسعید خلیلی