عصر بازار

افزایش ۱۰ درصدی تقاضای بیمه‌

عصر اعتبار- براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی از عملکرد شش ماهه نخست بازار بیمه در سال جاری، طی این مدت ۳۸.۷ میلیون فقره بیمه نامه به ارزش ۲۱۶ هزار میلیارد تومان صادر شد.

افزایش ۱۰ درصدی تقاضای بیمه‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در نیمه نخست امسال بیش از 38 میلیون فقره بیمه نامه با ارزش 216 هزار میلیارد تومان صادر شده که حاکی از رشد 60 درصدی در حق بیمه تولیدی و 15 درصدی در تعداد خسارات پرداختی طی این بازه زمانی دارد.

    براساس این گزارش، طی شش ماهه نخست سال جاری 38.7 میلیون فقره بیمه نامه صادر شده است که در قیاس با مدت مشابه در سال 1402 به میزان 9.7 درصد رشد داشته است.

    رشد 60 درصدی حق بیمه تولیدی

    همچنین، حق بیمه تولیدی یا ارزش این بیمه نامه‌ها در مجموع 216.8 همت (هزار میلیارد تومان) برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 59.7 درصد رشد داشته است.

    رشد 15 درصدی خسارات پرداختی

    تعداد خسارت پرداختی در این مدت 39.6 میلیون مورد بوده است که 15 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال 1402 نشان می‌دهد. همچنین مبلغ خسارات پرداختی فوق حدود 98.2 همت است که 54.7 درصد رشد را نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته نشان می‌دهد.

    کاهش 1.5 درصدی نسبت پرداخت خسارات

    نسبت خسارات در این مدت 45.3 درصد است که در قیاس با شش ماهه نخست سال گذشته 1.5 واحد درصد کاهش داشته است.

     بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخیرا آمار شش ماهه نخست صنعت بیمه در سال 1403 را منتشر کرده که بر اساس آن بیمه درمان، شخص ثالث و مازاد، زندگی (عمر) و بدنه اتومبیل در صدر حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی قرار دارند.

    پورسعید خلیلی