عصر بازار

وام کارگشا برای کارکنان شرکت‌ها با قسط ۲۸ میلیون تومانی

عصر اعتبار- درحالی بانک مسکن از فراهم کردن امکان پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی مرابحه عام خبر داده که در بازپرداخت ۱۲ ماهه این وام اقساط ۲۸.۲ میلیون تومان است.

وام کارگشا برای کارکنان شرکت‌ها با قسط ۲۸ میلیون تومانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک مسکن اعلام کرده با هدف حمایت از شرکت‌ها و سازمان‌ها، طرح «کارگشا» را توسعه داده و به کارکنان معرفی‌شده از سوی این نهادها، تسهیلات مرابحه عام تا سقف 300 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

    در این طرح، اشخاص حقیقی و حقوقی ابتدا باید حساب اصلی کارگشا را در بانک افتتاح کرده و سپس می‌توانند کارکنان خود را برای افتتاح حساب تبعی معرفی کنند. این حساب‌ها به‌عنوان معیار محاسبه امتیاز برای دریافت تسهیلات استفاده می‌شوند.

    حداقل مبلغ برای افتتاح حساب اصلی 10 میلیون تومان و برای حساب تبعی 50 هزار تومان است. تسهیلات در صورت بازپرداخت 12 ماهه، معادل 1.5 برابر متوسط موجودی ماهانه و در صورت بازپرداخت تا 18 ماه، معادل یک برابر متوسط موجودی ماهانه محاسبه می‌شود. نرخ سود این تسهیلات نیز 23 درصد سالانه تعیین شده است.

    به گزارش تسنیم، به فرض این‌که متقاضی موفق به دریافت سقف وام مذکور یعنی 300 میلیون تومان شود باید در بازپرداخت 36 ماهه، قسط حدود 11.6 میلیون تومان پرداخت کند. سود این وام حدود 118 میلیون و کل بازپرداخت وام‌گیرنده در ماه 12 سال سوم حدود 418 میلیون تومان خواهد بود.

    در بازپرداخت 12 ماهه وام 300 میلیون تومانی،‌ اقساط حدود 28 میلیون و 220 هزار تومان و سود آن حدود 39 میلیون تومان است. در بازپرداخت 18 ماهه نیز اقساط حدود 19.9 میلیون و سود وام حدود 57.5 میلیون تومان خواهد بود.

    پورسعید خلیلی