عصر بازار

درآمدهای دولت در بودجه ۱۴۰۴ به بیش از ۲هزار و۷۰۰ میلیارد تومان می رسد

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور گفت: درآمد های دولت ۲هزار و۲۷۵ هزار میلیارد تومان بوده و در حال حاضر ۶هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مبلغ کل بودجه کشور است‌‌.

درآمدهای دولت در بودجه ۱۴۰۴ به بیش از ۲هزار و۷۰۰ میلیارد تومان می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حمید پور محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  با بیان اینکه بودجه عمومی کشور به حدود  6 هزار و 400 هزار میلیارد تومان است رسیده و این در حالیست که بودجه امسال‌ بسیار شفاف و یکپارچه است گفت:  تمام منابعی که‌ به‌ صورت بودجه و فرا بودجه بوده وارد بودجه امسال‌ شده‌اند.

    او بیان کرد: درآمدهای دولت 2 هزار و 275 هزار میلیارد تومان است، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای  که بیشتر در حوزه نفت و مواردی از این دست است 2هزار و330 هزار میلیارد تومان است و واگذاری دارایی‌های مالی هزار 380 میلیارد تومان است .

    رئیس سازمان برنامه و بودجه  تاکید کرد: درآمد اختصاصی دستگاه‌ها، 420 هزار میلیارد تومان بوده است در نتیجه براساس این در آمدها منابع بودجه 6هزار  و 400 میلیارد  تومان بوده است.

    وی  با بیان اینکه هزینه‌های دولت در سال آینده حدود 4 هزار هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: واگذاری دارایی‌های مالی 1396 هزار میلیارد تومان تعیین شده است‌. تملک مالی نیز 710 همت تعیین شد.

    پور محمدی با بیان اینکه با توجه به اهمیت تاثیر بودجه، دولت 500 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر خواهد شد گفت: این میزان برابر رقمی است که بابت اصل و سود اوراق گذشته است. در نتیجه دولت هیچ درآمد اضافه‌ای را از اوراق دریافت نمی‌کند.

    معاون  رئیس جمهور  با اشاره به اینکه هزینه انتقال و پالایش نفت برای تولید بنزین 8هزار تومان است، گفت: از طرف دیگر بحث واردات بنزین در دو سال اخیر تا 80سنت به ازای هر لیتر هزینه صورت می‌گیرد.

    او بیان کرد:رشد مصرف بنزین به صورت بی رویه تا چهل درصد افزایش یافته است که این روند منجر به ناترازی میشود. دولت می‌خواهد از طریق صرفه جویی در بنزین و تحت کنترل قرار دادن افرادی که مصرف بی رویه دارند این روند را متوقف کند.

    پورسعید خلیلی