عصر بازار

سیگنال ریزش ارز و طلا صادر شد

عصر اعتبار- ریزش بامدادی قیمت تتر، سیگنال کاهش قیمت ارز و طلا در معاملات امروز را صادر کرد.

سیگنال ریزش ارز و طلا صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بامداد امروز همزمان با اعلام خبر فعال شدن سامانه های پدافندی در تهران و برخی نقاط کشور در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی، قیمت تتر به یکباره اوج گرفت و برای دقایقی وارد کانال 69 هزار تومان شد، اما طولی نکشید که به کانال 64 هزار تومان سقوط کرد.

    سقوط آزاد قیمت تتر بعد از آن شدت گرفت که حملات رژیم صهیونیستی با پاسخ به موقع پدافند همراه شد و به اذعان خود اسرائیلی‌ها نتایج این حملات بسیار ضعیف و ناامیدکننده بود. از همان دقایق نخست اعلام خبر حمله رژیم صهیونیستی و عملکرد به موقع پدافند، سقوط آزاد تتر آغاز شد.

    به گفته فعالان بازار، از آنجایی که برخی اعتقاد دارند تغییرات قیمت تتر به دلار آزاد سیگنال می دهد، با ریزش قابل توجه تتر، به احتمال زیاد از امروز روند کاهشی نرخ دلار و طلا آغاز می شود.

     

    کارشناسان بازار ارز و طلا می گویند این ریزش به معاملات نقدی و فردایی ارز نیز سرایت خواهد کرد و از امروز شاهد افت شدید قیمت‌ها در این بازار‌ها نیز خواهیم بود.

    تتر تا ساعت 7 و 30 دقیقه صبح به کانال 64 هزار و 500 تومان بازگشت. نرخ دلار آزاد در معاملات پایانی هفته قبل در کانال 68 هزار تومان بود و بنابراین انتظار می‌رود با بازگشایی بازارها، دلار چند پله عقب نشینی کند.

    گفتنی است کارشناسان بسیاری پیش از این در گفتگو با ایبنا هشدار داده بودند که افزایش نرخ هیجانی در بازارهای طلا و ارز دلایل اقتصاد ندارد و با فروکش کردن تنش ها، احتمال ریزش قیمت ها وجود دارد.

    پورسعید خلیلی