عصر بازار

بریکس باید سلطه دلار را از چرخه اقتصادی حذف کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر بریکس بتواند کاری کند که دلار از چرخه اقتصادی حذف شود و پول واحد و یا پول کشورهای عضو را به عنوان معیار تبادلات اقتصادی قرار دهد می تواند از نظر قدرت امنیتی و دفاعی و اقتصادی حرف اول را در دنیا بزند.

بریکس باید سلطه دلار را از چرخه اقتصادی حذف کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گروه بریکس شامل کشورهای اقتصادی و قدرت های اول دنیا مانند چین، روسیه، ایران و برزیل و غیره  از ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

    وی افزود: اگر بریکس بتواند کاری کند که دلار که استکبار جهانی بر دنیا حاکم کرده و به کشورها ظلم می کنند از چرخه اقتصادی حذف شود و پول واحد و یا پول کشورهای عضو را به عنوان معیار تبادلات اقتصادی قرار دهد می تواند از نظر قدرت امنیتی و دفاعی و سیاسی و اقتصادی حرف اول را در دنیا بزند.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در نشست هایی که سران کشورها به نام بریکس برگزار می کنند کاملاً تأثیرگذار و تصمیم گیرنده باشند و از جنایاتی که در دنیا می شود جلوگیری کنند.

    پورسعید خلیلی