عصر بازار

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد:

حرکت سازمان ملی استاندارد به سمت هوشمندسازی قطعی

عصر اعتبار- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در آیین رونمایی سامانه هوشمند مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با خروج از روش سنتی به سمت هوشمندسازی قطعی پیش می‌رود.

حرکت سازمان ملی استاندارد به سمت هوشمندسازی قطعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «مهدی اسلام‌پناه» امروز (دوشنبه) در این مراسم با اشاره به اخذ عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در «اتحادیۀ تأیید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه» (APAC) و «اتحادیۀ بین‌المللی اعتبار بخشی آزمایشگاه‌ها» (ILAC) اظهار داشت: همه افتخارات بین‌المللی در شرایط سخت تحریم ظالمانه و تنش حاصل از جنگ خاورمیانه حاصل شد.

    دبیر شورای‌عالی استاندارد، استراتژی سازمان ملی استاندارد ایران حرکت به سمت جهانی شدن عنوان کرد و افزود: جهانی شدن، فرایندی اقتصادی است که به صورت کنش متقابل اقتصادی بین المللی با گسترش محصولات،ایده ها،سرمایه و نیروی کار شکل می گیرد و لازم است حاکمیت در زیرساخت این فرایند نقش خود را به شایستگی در مواجه با فعالین اقتصادی توانمند و ذینفعان و آحاد مردم ایفا کند.

    اسلام پناه در این آیین که اعضای انجمن آزمایشگاه های همکار و نهادهای اعتباربخشی و ارزیابی انطباق نیز حضور داشتند، اظهار داشت: سامانه هوشمند مرکز ملی تایید صلاحیت ایران این امکان را فراهم می‌آورد که همه فرایندها از ثبت تا صدور گواهینامه در بستر امن، شفاف و سریع و مبتنی بر سازوکار ملی و بین‌المللی انجام گیرد.

    وی، ایجاد یکپارچگی بین نهاد اعتباربخشی و سایر نهادهایی که از خدمات مرکز ملی تایید صلاحیت ایران استفاده می‌کنند و اصالت سنجی داده ها را از مزیت های این سامانه برشمرد و گفت: به زودی سامانه اعتباربخشی شرکت‌های بازرسی و نیز شرکت‌های گواهی کننده رونمایی می شود.

    رییس سازمان ملی استاندارد ایران، هوشمندسازی بخش عمده ای از فعالیت های نظام استاندارد کشور را جزو برنامه های عملیاتی این سازمان در کمتر از سه سال عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک 100 درصد فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه های هوشمند و تخصّصی انجام شود.

    گفتنی است، بهره برداری بیش از 30‌ سامانه هوشمند در سازمان ملی استاندارد ایران پیش بینی شده است که تاکنون سامانه های زیادی رونمایی شده است و تا پایان سال این عدد افزایش خواهد یافت.

    پورسعید خلیلی