عصر بازار

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران:

کارت مهارت درجه۳ شرط بیمه کارگران ساختمانی شد

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران داشتن کارت مهارت کارگر ساختمانی درجه ۳ را از شروط مهم خواند و گفت:کارگران ساختمانی خواستار ابلاغ مرحله سوم سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستند.

کارت مهارت درجه۳ شرط بیمه کارگران ساختمانی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، هاداتی ساداتی با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی گفت:تا کنون دو مرحله سهمیه بیمه 100 هزار نفری برای کارگران ساختمانی داده شده است و ما در هفته دولت خواستار ابلاغ مرحله سوم هستیم.

    وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزود: ما با همکاری انجمن ها یک بازرسی کامل انجام دادیم تا آن دسته از کسانی که کارگر ساختمانی نیستند اما از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کنند از لیست بیمه حذف شوند. اما در مقابل انتظار داریم پس از پالایش به جای آن افراد ، کارگر ساختمانی ثبت نام کنند.

    عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران ادامه داد:پالایش بیمه شدگان در برخی از استان‌ها به خوبی انجام می‌شود و در برخی استان‌ها انجام نمی شود. ما انتظار داریم تأمین اجتماعی تدبیر بهتری را لحاظ کند تا از طریق انجمن بتوانیم افراد غیر مشمول را شناسایی کنیم. در برخی از استان‌ها این بازرسی‌ها انجام نمی‌شود.

    ساداتی به عدم همکاری شهرداری‌ها در جهت معرفی کارفرمایان برای پرداخت 15درصد عوارض تعیین شده به حساب تأمین اجتماعی  اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی شهرها شهرداری‌ها همکاری لازم را ندارند و کارفرمایان را معرفی نمی‌کنند.

    وی ادامه داد: زمانی که تأمین اجتماعی نتواند منابع خود از این طریق را جذب کند نمی‌تواند کارگران ساختمانی را بیمه کند. داشتن کارت مهارت کارگر ساختمانی درجه 3 از شروط مهمی است که در کنار ثبت نام باید ارائه شود. البته افرادی که بخواهند در سال جاری ثبت نام کنند، در سال آینده بیمه می شوند و لیست های سال های گذشته قرار است در ردیف بیمه شدن قرار بگیرند.

    وی گفت:انجمن های کارگران ساختمانی نیز در این راستا کمک هایی را به منظور شناسایی کارگران ساختمانی و تفکیک افرادی که می خواهند از این طریق استفاده کرده و بیمه شوند انجام خواهد داد.

    عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور همچنین هزینه بیمه هر کارگر ساختمانی را در سال جاری 62 هزار تومان اعلام کرد و گفت: مابقی حق بیمه از سوی دولت تامین می شود و کارگران ساختمانی تنها 7 درصد سهم خود را می پردازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی