عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک:

ایران و مکزیک در حوزه‌های بیمه، گردشگری و اقتصادی امکان همکاری دارند

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر آمادگی این سازمان برای تبادل اطلاعات و توسعه همکاری‌ها با حوزه تأمین اجتماعی مکزیک تأکید کرد و گفت: حوزه‌های تأمین اجتماعی، اقتصادی و گردشگری زمینه‌های مشترک همکاری‌های فیمابین محسوب می‌شوند.

ایران و مکزیک در حوزه‌های بیمه، گردشگری و اقتصادی امکان همکاری دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، دکترسید تقی نوربخش در دیدار با وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک، اظهار داشت: در کشور ایران 4 صندوق بیمه ای وجود دارد که خدمات بیمه ای را به کارگران و افراد مشمول قانون کار، کارکنان دولت، نیروهای مسلح و روستائیان و عشایر ارائه می‌دهند.

    دکتر نوربخش اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی مسئول ارائه خدمات به نیروی کار و افرادی است که به صورت رسمی در دستگاه‌های دولتی کار نمی‌کنند و هم اکنون حدود 40 میلیون نفر معادل نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

    وی با بیان اینکه پرداخت مستمری بازنشستگی و ارائه خدمات درمانی مهمترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی است، تصریح کرد: همچنین 18 مزیت قانونی دیگر از قبیل بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری و سایر مزایا به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به مقایسه خدمات بیمه‌ای ارائه شده در ایران و مکزیک پرداخت و گفت: نظام پرداخت مستمری در سازمان تأمین اجتماعی بر اساس مدل مزایای تعریف شده (DB) طراحی شده و بررسی های نشان می‌دهد که در کشور مکزیک نیز تا سال 1996 این مدل مبنای ارائه خدمات بوده است اما از آن زمان به بعد ترکیبی از مدل‌های مزایای تعریف شده(DB) و مشارکت تعریف شده(DC) مبنای ارائه خدمات قرار گرفته است.

    دکتر نوربخش با اشاره به بخش اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان برای حفظ و افزایش ارزش حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان و امکان ارائه خدمات مطلوب به آنان در حوزه سرمایه گذاری به فعالیت می‌پردازد .

    وی افزود: در حال حاضر 7 هلدینگ اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی برای حفظ ارزش دارایی این سازمان در حال فعالیت هستند و بیشتر این فعالیت‌ها در بازار سرمایه و بورس انجام می‌شود.

    دکتر نوربخش گفت: خدمات تأمین اجتماعی در ایران دارای سابقه 60 ساله است و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قانونی که 40 سال پیش به تصویب رسیده است به فعالیت می‌پردازد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه خدمات درمانی این سازمان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان ارائه می‌شود، اظهار داشت: در درمان مستقیم، خدمات درمانی در مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

    وی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم خرید خدمات درمانی از مراکز دولتی و خصوصی و خیریه انجام می‌شود.

    دکتر نوربخش گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای 70 بیمارستان و 350 مرکز درمانی ملکی در سراسر کشور است.

    وی با بیان اینکه بیمارستان میلاد از بزرگترین بیمارستانهای کشور است، تصریح کرد: همه خدمات فوق تخصصی پزشکی  در این مرکز ارائه می شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شباهت وضعیت تأمین اجتماعی دو کشور ایران و مکزیک گفت:  از نظر جمعیتی و شرایط اقتصادی شباهتهایی بین دو کشور وجود دارد. در مکزیک همانند ایران نظام چندلایه تأمین اجتماعی وجود دارد که از سال 1997 چند مرحله اصلاحات در قوانین مکزیک وجود داشته است.

    دکتر نوربخش گفت: آمادگی داریم با کشور مکزیک در حوزه تأمین اجتماعی تبادل اطلاعات داشته باشیم و سطح همکاری ها را ارتقا بخشیم. همکاری‌های اقتصادی نیز از دیگر زمینه‌های مشترک همکاری محسوب می‌شود. و در زمینه تبادلات مالی و همچنین در حوزه گردشگری نیز امکان همکاری بین دو کشور وجود دارد.

    محمدتقی حسینی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل نیز در این جلسه اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در بین سازمان‌های بیمه‌گر در خاورمیانه و جنوب آسیا دارای جایگاه ارزشمندی است و از کارآمدترین سازمان‌های مدنی در کشور محسوب می‌شود.

    وی افزود: بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و بیمارستان‌های این سازمان بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان و کارگران تحت پوشش را تأمین می‌کنند و خدمات ارزشمندی را به کارگران ارائه می‌دهند.

    دکتر محمودرضا فیاض، مدیرعامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌دهد، گفت:این مرکز درمانی در رأس هرم درمان سازمان است.

    وی افزود: این بیمارستان با بیش ازیک هزار تخت فعال تخصصی و فوق تخصصی به بیمارانی که از سراسر کشور ارجاع می‌شوند، خدمت رسانی می‌کند.

    دکتر فیاض اظهار داشت: تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی این مرکز و حتی پیچیده ترین اعمال جراحی به صورت رایگان به جامعه کارگری ارائه می‌شود.

    وی افزود: در این بیمارستان روزانه 270 عمل جراحی سنگین انجام می‌شود و روزانه 6هزار مراجعه به درمانگاه‌ها انجام می شود.

    در پایان این دیدار وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک و هیأت همراه از بخش‌های مختلف بیمارستان میلاد بازدید کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو