عصر بازار

شفافیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن با راه‌اندازی بورس

عصر اعتبار- عضو شورای عالی بورس گفت: با راه‌اندازی بورس مسکن بازار شفاف، قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و تقارن اطلاعات از هیجانات کاذب و ناپایداری قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

شفافیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن با راه‌اندازی بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مزیت‌های راه اندازی بورس مسکن تصریح کرد: بورس مسکن پایانی بر بازار غیرشفاف متکی بر بازار سنتی است. با فعال شدن بورس مسکن بخش املاک و مستغلات از بازار زیرپوستی و رانتی خارج می‌شود و نفع اصلی آن به مردم می‌رسد.

    وی در خصوص راهکار تسریع عرضه املاک و مستغلات بیان داشت: تسری تجربه موفق عرضه املاک و مستغلات در بورس مسکن به حوزه مسکن موجب شفاف شدن اطلاعات خرد و کلان موثر بر این بازار است.

    پورابراهیمی در ادامه افزود: بورس مسکن یکی از گام‌های موثر در شفاف شدن بازار املاک و مستغلات است.

    عضو شورای عالی بورس با بیان اهمیت راه‌اندازی بورس مسکن گفت: منتقدانی که معتقد به ناپایداری قیمت املاک و مستغلات به دلیل عرضه در بورس مسکن هستند بدانند که قضیه برعکس است،‌ نوسان و ناپایداری قیمت در بازاری اتفاق می‌افتد که شفافیت اطلاعات وجود ندارد.

    وی در پایان تاکید کرد: در بازار شفاف، قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و تقارن اطلاعات از هیجانات کاذب و ناپایداری قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی