عصر بازار

افزایش شاخص سهام در اکثر بازارهای بورس آسیا

عصر اعتبار- تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای به تعویق انداختن افزایش نرخ بهره در این کشور موجب شد تا شاخص سهام در اکثر بازارهای بورس آسیا روند صعودی پیدا کند.

افزایش شاخص سهام در اکثر بازارهای بورس آسیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از واحد مرکزی خبر، شاخص سهام هنگ کنگ 63 صدم درصد ، شانگهای 33 صدم درصد و سیدنی و سئول 30 صدم درصد افزایش داشت اما ارزش سهام توکیو به دنبال اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا و نگرانی سرمایه گذاران درباره چشم انداز اقتصادی جهان آهنگ نزولی پیدا کرد.
    رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد ادامه بحران در چین و نابسامانی اخیر در بازارهای جهانی مانع از افزایش هزینه های استقراضی شده است .
    بانک مرکزی این تصمیم را به دنبال افزایش هشدارها درباره تاثیر مستقیم بالا رفتن نرخ بهره اتخاذ کرد و بانک جهانی این هفته پیش بینی کرد این اقدام در بازارهای مالی طوفان به پا خواهد کرد.
    انتشار این اخبار کاهش ارزش دلار را به دنبال داشت و هر دلار در بازار معاملات توکیو 120 ین خرید و فروش شد. این در حالی است که هر دلار روز پنجشنبه در بازار آسیا 120 ممیز 90 صدم ین به فروش رسیده بود.
    ارزش یورو در برابر دلار افزایش داشت و از 1.1302 دلار به 1.1405 دلار رسید.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ ، کارشناسان اقتصادی هشدار داده اند افزایش نرخ بهره در آمریکا ممکن است آسیبی جدی به اقتصادهای نوظهور وارد کند همچنانکه احتمال می رود سرمایه گذاران وجوه بیشتری را برای سوددهی بیشتر از آمریکا خارج کنند. 

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی