عصر بازار

وزیر اقتصاد:

عملکرد بانک ملی ایران مثبت و ارزشمند است

تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۳ بانک ملی ایران

عصر اعتبار- با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران صورت های مالی سال ۱۳۹۳ این بانک مورد تصویب قرار گرفت.

عملکرد بانک ملی ایران مثبت و ارزشمند است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این جلسه که با حضور دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع، دکتر ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران و نمایندگان اعضای مجمع در ساختمان موزه بانک برگزار شد، صورت های مالی سال 1393 بانک ملی ایران مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
    دکتر همتی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به واسطه فاجعه درگذشت تعدادی از حجاج کشور مان در مراسم حج تمتع امسال، به تشریح وضعیت کلی بانک پرداخت.
    وی با بیان اینکه با کمک و همراهی مدیران ارشد و همچنین حمایت های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توانستیم بانک ملی ایران را به وضعیت تعادلی و مطلوبی برسانیم ابراز داشت : نیاز فوری و جدی برای ایجاد وحدت بین کارکنان و جبران آسیب‌های مالی و عملکردی گذشته وجود داشت.
    مدیر عامل بانک ملی ایران بازگشت مشتریان اصلی و اصیل برای ادامه همکاری و سرمایه گذاری بیشتر در بانک را نشانه خوبی توصیف کرد و این را نشانگر اعتبار ویژه بانک و بازگشت به دوران طلایی و جایگاه اولیه خود دانست.
    همتی کاهش شدید موقعیت منفی ارزی بانک را که بالغ بر یک میلیارد دلار بود از دیگر موفقیت‌های بانک ملی ایران عنوان کرد.
    دعوت از صاحبان 320 واحد از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی بدهکار و تعیین تکلیف تدریجی آنها، کسب بازدهی خوب از سرمایه‌گذاری‌های بانک و فعالیت موثر بخش ارزی و بین المللی بانک که منجر به درآمد 1500 میلیارد تومانی در دو بخش یاد شده برای بانک ملی ایران ، توسط دکتر همتی به عنوان موفقیت‌های موثر این بانک طی سال گذشته یاد شد.
    وی ارتقای بخش IT و رونمایی از اینترنت بانک جدید را نیز جزو برنامه های اصلی و قریب‌الوقوع بانک عنوان کرد.
    دکتر همتی وصول مطالبات بانک و رسیدن نسبت معوقات به تسهیلات به زیر 10 درصد را از موفقیت‌های بزرگ بانک در سال 1393 دانست.
    در ادامه سیف با تاکید بر به کارگیری تمام توان کارکنان و مدیران بانک ملی در جهت روند مثبت بانک بیان داشت: بانک ملی ایران نزد بانک مرکزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و رابطه تنگاتنگی با هم دارند. وی تاکید کرد همه ارکان دولت وظیفه دارند جایگاه بانک ملی را بهبود بخشند.
    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به عملکرد جاری بانک و اصلاح ساختار آن اظهار داشت: جرکت در جهت سودآوری جزو الویت‌های ویژه بانک مرکزی است.
    وی همچنین تاکید کرد خدمت‌رسانی و مسئولیت‌های تکلیفی نباید باعث زیان بانک ملی شود.
    در ادامه وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حجاج در منا از زحمات تمامی کارکنان و مدیران بانک ملی ایران قدردانی کرد.
    وی یکی از مبناهای انتخاب دکتر همتی به سمت مدیر عامل بانک ملی ایران عملکرد مثبت ایشان در مسئولیت‌های قبلی و توانایی علمی و مدیریتی ایشان عنوان کرد و شرایط سختی که بانک هنگام قبول مسئولیت‌ها داشت را یادآور شد و از نتایج مثبت عملکردی مدیریت بانک قدردانی نمود.
    طیب‌نیا دو مشکل عمده اقتصاد کشور را تنگنای اعتباری و حجم بالای بدهی دولت به مردم و نظام بانکی عنوان کرد و بیان داشت: یقینا دستیابی به رشد اقتصادی بدون مواجهه اصولی با این دو مشکل امکان‌پذیر نیست، به طوری که محور توجهات در دوره پس از تحریم نیز روی این دو موضوع متمرکز است.
    وی بالا بودن نرخ سود بانکی و کمبود منابع قابل وام‌دهی را دو پدیده متظاهر در تنگنای اعتباری خواند و افزود: نرخ سود بانکی به طور منطقی باید کاهش پیدا کند همچنین منابع قابل وام‌دهی بیشتر شود.
    طیب‌نیا با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی و موسسه‌ای قادر نیست نرخ سود تسهیلات 28 درصد و بالاتر را بپردازد گفت: عمده مطالبات معوق از همین قضیه ناشی شده است و لازم است سیستم بانکی تا حد توان با واحدهای تولیدی خوش‌حساب همکاری لازم را داشته باشد.
    وی بر فروش املاک مازاد بانک‌ها، پیگیری وصول مطالبات معوق به شکل منطقی و بازپرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی تاکید کرد.
    وزیر اقتصاد در مصاحبه ای در حاشیه مجمع عمومی بانک ملی ایران اظهار داشت: عملکرد بانک ملی ایران حاکی از تلاش و کوشش موثری است که طی سال گذشته صورت گرفته و سودآوری را به همراه داشته است.
    وی در ادامه گفت: در زمینه وصول مطالبات معوق تلاش‌های ارزنده‌ای در این بانک صورت گرفته و بیش از 40 هزار میلیارد ریال از مطالبات معوق بصورت نقدی وصول شده است.
    دکتر طیب‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار نسبت مطالبات غیر جاری به مجموعه مطالبات بانک ملی ایران به زیر 10 درصد رسید. در مجموع عملکرد بانک ملی ایران عملکرد مثبت و ارزشمندی بود و امیدواریم در سال آینده کماکان شاهد عملکرد بهتر این بانک باشیم.
    وی از عملکرد و تلاش و کوشش کارکنان بانک ملی ایران تشکر کرد و گفت: همه کارکنان باید در این شرایط برای دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار از هیچگونه تلاش و کوششی دریغ نکنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو