عصر بازار

قابل توجه هموطنان و بیمه گزاران:

بیمه دانا همچنان در سطح یک توانگری مالی قرار دارد

عصر اعتبار- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح توانگری مالی بیمه دانا، دومین شرکت خصوصی کشور در سال ۹۴ را در سطح یک توانگری مالی ارزیابی و اعلام کرد.

بیمه دانا همچنان در سطح یک توانگری مالی قرار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی ، نسبت توانگری مالی بیمه دانا را در سال 1394 بر اساس صورت های مالی سال 93 حدود 111 درصد و در سطح یک اعلام کرد.
    علی جعفری، مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی، در نامه ای خطاب به دکتر بیژن صادق نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه دانا گفت: در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه به اطلاع می رساند طبق بررسی و کنترل انجام شده و پس از اعمال اثرات تجزیه سنی مطالبات در محاسبات ، نسبت توانگری مالی آن شرکت در سطح یک مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است .
    بر اساس این گزارش، مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات موجود در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آئین‌نامه 69 و تعیین ریسک‌هایی از قبیل ریسک صدور بیمه نامه، ریسک بازاری، ریسک اعتباری و ریسک نقدینگی است.
    شرکت بیمه دانا در سال های اخیر با تکیه بر مدیریت صحیح ریسک، نیروی انسانی متخصص، توجه به اصول مشتری مداری، رعایت اصول و اخلاق حرفه ای بیمه گری، ترکیب پرتفوی مناسب و نیز رعایت آئین نامه و مصوبات شورای عالی بیمه توانسته است جایگاه خود را در صنعت بیمه حفظ کند.
    شرکت‌های دارای توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گزاران از توانایی کافی برخوردارند.
    بنابر آیین نامه شماره 69 شورالی عالی بیمه توانگری مالی موسسات بیمه دارای پنج سطح است که سطح یک بالاترین سطح توانگری مالی بیمه گر به شمار می‌آید.
    این گزارش اضافه می کند، در راستای اجرای آیین‌نامه توانگری مالی، بیمه مرکزی با اعلام سطوح توانگری شرکت‌های بیمه، به عموم هموطنان و بیمه‌گزاران توصیه کرده‌است به سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که از سوی بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده به عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه‌گر خود توجه کرده و در عین حال از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و نحوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت های بیمه غفلت نکنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو