عصر بازار

چهاردولی:

حمایت از قالیبافان به منزله حمایت از تولید داخل است

انتقاد از قطع مکرر بیمه قالیبافان

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از قطع مکرر بیمه قالیبافان،‌ گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش تاثیر نفت بر درآمد کشور حمایت از صنعت قالیبافی و قالیبافان توسط دولت ضروری است.

حمایت از قالیبافان به منزله حمایت از تولید داخل است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی نعمت چهاردولی با بیان اینکه قطع بیمه قالیبافان به ضرر تولید داخلی و اشتغال است،‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه قالیبافان در امر اشتغال و درآمدزایی، سهم مهمی در گردش چرخه اقتصاد دارند؛بنابراین حمایت از قالیبافان به منزله حمایت از تولید داخل و اشتغال است.

    نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی، وجود بیمه  را برای  قالیبافان ضروی خواند وافزود: با توجه به اینکه قطع بیمه قالیبافان بیکاری آنها را درپی خواهد داشت؛لذا رفع مشکلات این قشر و جدیت در حل مشکلات آنها می‌تواند،راه را برای تعالی و شکوفایی بیشتر صنعت قالیبافی هموارسازد،البته بیمه برای قالیبافان از نظراجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و جایگاه شغلی آنها را تثبیت می‌کند.

    چهاردولی بر ضرورت رفع مشکلات قالیبافان تاکید کرد وافزود: متاسفانه سیاستها در این حوزه به سمتی پیش رفته که به جای حمایت از این قشر زحمتکش به بهانه‌های عجیب و غریب و واهی در پی قطع بیمه آنها هستند به عنوان مثال وقتی فردی به علت بیماری یا مشکلات دیگر نتوانسته سرکار خود حاضر شود یا تاخیر داشته بازرسان هنگام بازرسی بیمه این افراد را قطع می‌کنند،البته بدون شک قطع بیمه متخلفان امری ضروری است،ولی کسی که هیچ گونه تخلفی نکرده قطع بیمه او نهایت بی عدالتی است.

    وی با انتقاد از قطع بیمه قالیبافان تصریح کرد: مسئولان ذی ربط از یک طرف بیمه این افراد را قطع می کنند و از طرف دیگر شعار می دهند که ما تعداد زیادی از قالیبافان را بیمه و از این طریق هزاران شغل ایجاد کردیم بدون اینکه از کسانی که بیمه شان را قطع کرده اند سخنی بگویند یا از تعداد آنها آماری دهند.

    این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه حمایت از قالیبافان باید مورد توجه جدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد، قالیبافی را شغلی پرزحمت و سخت خواند وگفت: امیدواریم دولت هرچه سریعتر موضوع بیمه قالیبافان را در دستور کار خود قرار دهد البته با تلاش‌هایی که درهمین راستا داشتیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول همکاری داده که هرچه زودتر مشکلات این قشر را برطرف کند.

    بی توجهی مسئولان نسبت به هنر-صنعت قالیبافی

    نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی و غفلت مسئولان نسبت به صنعت قالیبافی،‌ ادامه داد: در حالی که صادرات فرش کشور در دنیا روزی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده  ولی متاسفانه اکنون به خاطر بی توجهی مسئولان صادرات فرش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

    عضو کمیسیون عمران درمجلس نهم، با بیان اینکه فرش دستباف ایران از پشتوانه تاریخی در دنیا برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه فرش دستباف ایران از اعتبار و جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار و از محصولات صادراتی است که به عنوان نماد کشور معرفی می شود؛لذا توسعه و رونق این صنعت،آثار مثبتی برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

    این نماینده مردم درمجلس نهم،با انتقاد از قطع مکرر بیمه قالیبافان،‌تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش تاثیر نفت در درآمد کشور حمایت از صنعت قالیبافی و قالیبافان توسط دولت ضروری و لازم است.

    احیای فرش دستباف ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت

    این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید براینکه احیای فرش دستباف ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی را درپی خواهد داشت،تصریح کرد:با حمایت بیشتر ازقالیبافان و بیمه‌کردن آنها می توان گام‌های اساسی در راستای احیای فرش دستباف و رونق اشتغال در کشور برداشت.

    چهاردولی،‌برضرورت افزایش سهم بیمه‌شدگان صنعت قالیبافی،افزایش دستمزد و نیز ایجاد زمینه های صادرات فرش دستباف تاکید کرد.

    وی با تشریح عوارض نامطلوب جسمی و روحی قالیبافان،‌تاکید کرد: با توجه به اینکه قالیبافی از مشاغل سخت به شمارمی رود وجود بیماری‌های ریوی، ‌چشمی و ... ازجمله مشکلاتی است که این قشر با آن درگیر هستند براین اساس وجود بیمه برای کسانی که عمرشان را درپای دارهای قالی می گذرانند ضروری و لازم است.

    انتقاد از وضعیت معیشتی قالیبافان

    نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، وضعیت معیشتی قالیبافان را نامناسب خواند وگفت: میان میزان دستمزد و تلاش قالیبافانی که سلامتی خود را در این راه می گذارند؛رابطه منطقی وجود ندارد ،لذا به خاطر اینکه دستمزد پایین آنها جوابگوی نیازهاشان نیست تمایلی به این شغل از خود نشان نداده و دلسرد می شوند که بهتر است مسئولان با توجه به شرایط روز جامعه دستمزد این قشر را افزایش دهند.ضرورت ارائه تسهیلات مناسب به قالیبافان

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ارائه تسهیلات مناسب به قالیبافان تاکید کرد و خواستار حمایت بیشتر دولت از قالیبافان  نیازمند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی