عصر بازار

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان بورس ؛

رتبه برتر بانک کارآفرین از حیث قابل اعتماد بودن در سیستم بانکی

عصر اعتبار- بانک کارآفرین در رتبه بندی سازمان بورس اوراق بهادار و در میان ۱۰ بانک بورسی، رتبه دوم را ازحیث قابل اعتماد بودن در سیستم بانکی کسب کرد.

رتبه برتر بانک کارآفرین از حیث قابل اعتماد بودن در سیستم بانکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، بانک کارآفرین طی دوازده ماهه منتهی به خرداد و شهریور ماه سال جاری، در میان 10 بانک بورسی با کسب امتیاز نهایی 97 در جایگاه دوم گروه بانکی ها و 22 کل شرکت های بورسی قرار دارد.
    بر اساس این گزارش، این رتبه بندی با دو فاکتور اطلاع رسانی به موقع و قابل اعتماد بودن این اطلاعات سنجیده می شود که بانک کارآفرین از شاخص به اطلاع رسانی به موقع 99 امتیاز و قابل اعتماد بودن آن 91 امتیاز کسب کرده است.
    بر اساس این گزارش،  صنعت بانکداری بورس شامل 10 بانک بزرگ شامل بانک انصار، کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، بانک سینا، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک ملت، بانک تجارت، پست بانک و بانک پارسیان است. بر اساس این بررسی پس از بانک های انصار که در رتبه اول و کارآفرین که در رتبه دوم قرار دارند، بانک های اقتصاد نوین، سینا، صادرات، ملت، تجارت، پست بانک و پارسیان به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
    امتیاز اطلاع‌رسانی ناشران بر اساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکا و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه می شود. معیار به‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم اولیه و شش‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمان¬بندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تأخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
    امتیازهای اخذ شده توسط بانک ها براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره دوازده‌ماهه منتهی به 94.6.31 به همراه اطلاعات مقایسه‌ای دوره دوازده‌ماهه منتهی به 94.3.31 به‌ شرح جدول ذیل است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی